Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
ápr 20 2009

a pirate bay poszt kommentelőinek

Ifjú kommunisták, szevasztok!

Köszönöm a sok hozzászólást, mert igaz, hogy a kommentelők fele elküldött engem a picsába, de ők is megtámogatták ezt a saját érveikkel, ami azért becsülendő. Mielőtt belemegyünk az anyázásba, érdemes megnézni, hogy mennyire más volt azoknak a hozzáállása, akik rendelkeznek valamiféle szerzői jog felett, tehát alkotók, mint azoké, akik szimplán felhasználók. És itt nem a multinacionális kiadókról beszélek, hanem például Tepiről, aki a saját zenei projektjét igyekszik rentábilissá tenni. Kaptam egyébként köszönőlevelet a Dj-Szövetségtől, sőt néhány zenekartól is. Ezzel most nem arcoskodni akarok, csak érzékeltetni szeretném, hogy azok, akiknek letöltögetitek a zenéit, ettől nem olyan boldogok, mint ti. Hát nézzük, milyen témákat dobtatok fel a kommentekben:

1. A poszt szerzője szerint, ha nem lenne torrentezés, mindenki megvenné a legális tartalmakat:

Még csak hasonlóról sem írtam, olvassátok el a újra. Az nem tetszett nekem, hogy az emberek frankón kimennek tüntetni, mert nem tudják letölteni ingyér filmet meg a szoftvert. Aki lop, az csinálja csendben, sötétben, és ne fényes nappal hisztizzen az utcán. Szerintem.

2. A poszt szerzője is biztos torrentezik, egyébként meg tele van a blogja jogvédett képekkel, hogyvammá' ez?

Igen, én is torrentezek, csak abszolút nem vagyok rá büszke. Letöltöttem idáig néhány régi játékot (Fallout 1-2), van egy The Cure lemez, egy Faith No More, meg egy Sugababes szóval még egy lemez:) Igen, egy vektorgrafikus rajzolóprogram, gitárhangoló, loopszerkesztő, és DVD-lejátszó. A Windowsom teljesen legális, Office programokat meg nem használok egyáltalán. Ha lenne rá pénzem, a szoftvereket megvenném, a Cure nagy kedvencem, ezért megvan persze Cd-n, de a többi zenébe csak belehallgattam, majd letörlöm, ha nem lesz hely. Egyáltalán nem vagyok jobb a felháborodott kommentezőknél, nem is állítottam ilyet.

Jött nekem valaki azzal, hogy tele van a blog jogvédett képekkel. Nahát először is nincs tele, másodszor meg ennek nem sok köze van a torrentezéshez, ugyanis én elérhető vagyok. Lehet nekem szólni, hogy ez nem okés, jelöljem meg a forrást, vagy töröljem le. Ennyi.

3. A kiadók iszonyat sok pénzt zsebelnek be, a művészeknek meg alig adnak elő. Így a torrentezéssel csak a multikat károsítom meg. Adják olcsóbban a zenét, meg mindent, akkor talán megveszem:

Ez a gyökér mentalitás kísértetiesen emlékeztet arra, mint amikor politikáról beszélnek olyanok, akik harmadosztályú kocsmákban doktoráltak: "Mer a izé aki ott van a parlamentbe' azelvette tőlünk a pénzet, és azért nincs a pénz, mer ő hazavitte és elkúrta. Ne a zemberekkel fizettessék meg!" Közreadni egy könyvet, vagy egy hangfelvételt, az nem annyi, mint rászórni a porcukrot a mákostésztára. Igaz, hogy kényszerből elterjedtek az önmenedzselő művészek, de ezek az emberek jórészt nem alkalmasak arra, hogy felépítsenek egy brand-et, kitalálják a reklámot, ellenőrizzék a terjesztést, stb. A kiadói szakmát nem szabad annyival elrendezni, hogy ezek mind élősködők. Egyébként meg kapitalizmus van, kedves gyerekek. Nem a Vöröskereszt fizeti a Guns'n'Roses egymillió órás stúdióköltségét. Ti raknátok bele bármibe pénzt, ha az nem térül meg busásan?

Másrészt meg tényleg az a helyzet, hogy a kiadók egyszerűen nem hajlandók tudomást venni arról, hogy nagyot fordult a világ. Az egyik kommentelő írta, hogy miután megjelentek az autók, csődbe mentek azok, akik lovaskocsikkal szállítottak. Nyilván sok kiadó fog tönkremenni, ha a neten is azt az árképzést próbálják érvényesíteni, amibe annak idején még bele kellett kalkulálni a hanghordozó gyártását, a csomagolást, szállítást, és a közvetítők hasznát. Sajnos még nem igazán működnek olajozottan a legális terjesztési csatornák, de pontosan a torrent fogja ezt kikényszeríteni belőlük.

4. Egyébként meg nálunk legális a letöltés, ugyanis az adathordozók árába építették a szerzői jogdíjakat:

Úgy tudom, hogy a megosztás, amin a torrent alapul, az viszont nem legális. igazat adok abban, hogy vérlázító dolog mindenkit bűnözőnek nézni, és kifizettetni velük olyan kárt, amit nem okoztak bizonyíthatóan. Ráadásul az egész rendszer baromság, ugyanis az adathordozó olyan, mint mondjuk a vödör. Belefér a lopott sonka, de elsősorban arra használják, hogy vizet vagy sódert cipeljenek vele az építkezésen. Ezzel az erővel megadóztathatnák az egész internetet, vagy egyenesen az áramszolgáltatót, mert ha ki van húzva a konnektor, hiába nyomogatod a letöltés gombot...

5. Nem okozok kárt, ha letöltöm a Dr Szöszit, mert ettől a boltban még nincs kevesebb DVD:

Nem a faszt nem. Sokkal nagyobb kárt okozol, mint például tizenöt évvel ezelőtt, amikor a műsoros kazettát meg a videót másolgattuk. Akkor ugyanis - köszönhetően az analóg technikának - a másolat minősége elmaradt az eredetitől. Szóval frankón az volt a helyzet, hogy agyonhallgattad a sercegős hatvan perces megamixet, de ha te akartál lenni a király a bulin, akkor beszereztél egy műsoros Depeche Mode kazettát, vagy bakelitet. Most viszont a másolat teljesen megegyezik az eredetivel, és semmiféle kényszered nincs arra, hogy beballagj a boltba, és megvásárold. Szóval hiába van ugyanannyi Dr Szöszi DVD, ott fog megrohadni a polcon, ha nem veszed meg.

6. A P2P technológia nagyon hasznos, nem is lopásra találták ki. Nem omlik össze a szerver, mert nincs. Tök jól lehet terjeszteni rajta szabad forráskódú programokat, és ingyenes zenéket:

Képzeld el, hogy valaki feltalálja a mindent nyitó tolvajkulcsot. Persze az egész világ hőbörög, hogy mekkora szemétség ez, erre az ember megpróbálja elmagyarázni, hogy ez a sört is nyitja, tehát valójában egy univerzális sörnyitóról van szó. Elhinnéd neki? Tényleg jó a technológia, viszont nekem speciel még sohasem okozott gondot bármilyen legális szoftver letöltése a gyártó honlapjáról. Valahogy megoldották, hogy ne omoljon össze a szerver.

Az igaz, hogy a linuxot, vagy a joomlát egyszerűbb torrentelni, viszont a független, kisebb előadóknak semmiféle előnyt nem kínál a rendszer. Ők jobban járnak, ha összerittyentenek egy honlapot, és onnan teszik elérhetővé az anyagaikat. Látják a statisztikát, extra infókat adhatnak meg magukról, és még pénzhez is juthatnak a paypal támogatással.

7. Boholy pofátlanul benyögte, hogy az ő posztja is pénzbe került. Ekkora hülyeséget!

Bizony, pénzbe került. Ott van ugye az idő, amit ezzel töltöttem, mert árkot is áshattam volna helyette (a közönség helyesel), és azért kaphattam volna óránként nyolcszáz forintot. A gépet kétévente legalább cserélni kell, hát ezt a költséget is le lehet osztani, villanyszámla, internet, miegyéb. Volt az egész legalább egy szál cigi árában. Ehhez jön még a blog.hu szervere, a helyiségbérlet, a rendszergazda fizetése, stb. Ez már így két szál cigi. Ha most megnézed, egy nap hány poszt jelenik meg a blog.hu-n, akkor az már egy tetemes összeg, és valakinek ki kell fizetnie. A szolgáltató ezt reklámokból fedezi, a bloggerek pedig a polgári fizetésükből, ha másképp nem megy. Én például nem bajlódok saját reklámokkal, viszont minden hatszáznyolcvanötezredik látogató vesz tőlem könyvet, szóval volt már olyan poszt, amin két szál cigit is kerestem. Extraprofit!:)

8. további apróságok:

Elég sokan jöttek azzal, hogy nagyon nehéz régebbi, és/vagy nem mainsrteam filmeket megszerezni. Szívből ajánlom mindenkinek az Odeon videotékákat. Van ott minden: Berlin felett az ég, 1984, Merster és Margarita, amit csak akartok. Régi szoftverek és zenék esetén ott a pont. Marad a torrent.

Sajnos a szerzői jog kezelésében is működik a kettős mérce. Készítettem egy videót, és fel akartam tölteni a youtube-ra. Háttérzenének egy U2 számot választottam. Kaptam is egyből egy levelet, hogy ez jogvédett tartalom, blokkolták a filmet. Kicseréltem akkor a zenét egy Tears for Fears számra, és az már valahogy nem zavart senkit. Hogy van ez?

Szeretném, ha megértenétek, hogy torrentezni lehetőségünk van, és nem jogunk. Ez nem jár senkinek, mint a szocpol. Nyilván a kiadók is kapcsolni fognak előbb-utóbb, hogy perekkel és fenyegetéssel nem sokra mennek, és olyan értékesítési modellt találnak ki, ami működik és mindenkinek megéri. Érdemes lenne a digitális tartalmaknál bevezetni egy időlimitet, szóval ha elment egy lemezből két év alatt hárommillió, akkor már nem kérek érte több pénzt, ill. a régebbi verziószámú szoftvereket is ingyenessé tenném, főleg azért, mert legálisan nem is lehet kapni őket. Egy Photoshop 7.0 mindent tud, amire egy otthoni felhasználónak szüksége lehet, nem kell mindenkinek a CS4-el szívni. Szerintem a filmeknél fog leghamarabb megoldódni a helyzet, ugyanis 1-2 alkalomnál többször csak a nagy kedvenceit nézi meg az ember. Erre teljesen jó a stream, és mivel nem kell videotékát fenntartani hozzá, simán leeshetnek az árak párszáz forintra.

Ennyit szerettem volna mondani. A végére jöjjön a pirate bay poszt legőszintébb kommentje:

pazola   2009.04.18. 14:22:59
"Lopáson kívül használod egyáltalán bármire a Pirate Bay-t, vagy valamelyik hasonló oldalt?"

Nem.


:)


A bejegyzés trackback címe:

https://tundergyar.blog.hu/api/trackback/id/tr631075397

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sárdobáló 2009.04.20. 11:15:53

Vesszőfutás a Kalóz-öbölben, avagy a Birodalom VisszavágBörtönbe vonul a Pirate Bay - adta hírül több internetes hírlap, illetve rádió is péntek déltájt. Aki számára ismeretlen lenne a Pirate Bay, vagy a torrent fogalma, annak álljon itt egy rövid ismerte…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blö 2009.04.20. 09:03:08

Ki szereti, ha letolvajozzák?!
A habot egyébként a "jogvédők" verik nem a letöltők.
A tüntetés nem a letöltés betiltása megakadályozása miatt, hanem a kilátásba helyezett börtönbüntetés ellen volt.
A Sötét lovag majdnem 1 milliárd dolláros profitot hozott eddig.
Például külföldi újságokat is szoktam letölteni torrenten keresztül. A jogtulajdonos engedélyével.
A Berlin felett az eget is a PB-n keresztül töltöttem le. Bár előbb megnéztem az Odeonnál, van-e? Nincs, csak VHS. Nincs videóm.
Nem sorolom tovább, mert feleslegesen koptatnám a billentyűzetet.(legális)
Valószínűleg átalakulás előtt van a szerzői jog működése. De amíg ez lezajlik, sokakat fognak meghurcolni, csak azért hogy az ügyvédeknek legyen munkájuk.
Húsz évvel ezelőtt megjelent néhány rajzom az ÉS-ben. Nem az én nevem alatt. Megkérdeztem, hogy ez most hogy is van? Az illető, aki leadta őket röhögött és mondta, hogy: "Perelj be."
Pedig nem is digitális volt, hanem tus és papír.

Demo · http://nepkoztarsasagot.blog.hu 2009.04.20. 10:18:40

Közeledünk a konszenzus felé, figyeloda!

A kalózkodás lehet illegális jelenleg - azért kapcsolták le a warezoló faszszopókat is. De mint széleskörű jelenség azt mutatja, hogy a jelenlegi szabályozás rossz, mert nem az alkotók, hanem a kiadók érdekeit védi első sorban. Hogy úgy mondjam, ha neked, mint szerzőnek, annyi lenne a jogod, hogy a munkádból csak és kizárólag te kereshetnél pénzt, bőven elég lenne - mert az ingyen körbeküldött .pdf könyvek előbb-utóbb megtérülnének, mert több ember ismerne meg.

Átrendeződés van egyszerűen, ahol a kalózkodás csak egy másik üzleti modell - betiltani lehetetlen. Lehet, hogy a jövőben senki sem fog tízmillió lemezt vagy könyvet eladni, meg nem lesz belőle jacht, de mindenki, aki fogyasztható értéket teremt, becsületesen meg tud belőle majd élni; legalábbis amint rájön, hogy miként lehet jól kihasználni az 'netet.

A minőségromlás meg szvsz bőven nem elég érv az eredeti megvétele mellett, különben senki sem venne használt CD-t vagy könyvet sem.

Plusz még bedobva a tegnapi bejegyzésem a blogról, ha ugrottad vón.

Samott 2009.04.20. 11:11:10

A megkozelitesben van a lenyegi kulonbseg... en mint p2p felhasznalo ugy latom, hogy ami most van azugyanaz mint amikor regen kolcsonadtam a szomszednak egy VHS kazettat... csak most mar a szomszednak sem kell a szomszedban lennie, hogy megtehessuk ugyanezt es mivel a technologia fejlodott meg a minosege sem romlik a cserebere folytan.

A kiadok meg ugy latjak, hogy amig regen a kalozoknak sokszorosito muhelyekre volt szukseguk ahol tucatszam masoltak az aktualis slagerfilmet addig manapsag mar a kalozokat kiiktatva maguk a felhasznalok teszik ugyanezt.

En azert gondolom, hogy az en megkozelitesem a helyes es az amit latunk csak a regi cserebere tovabbelese mert nekem egy kanyi hasznom sincs ha torrenten cserelek filmeket... meg ahogy latom masok se a penzert csinaljak. (bajdovej a PB-t is azert fogtak meg mert voltak hirdetesek a lapon... ha tenyleg nem lett volna beveteluk akkor nem tudtak volna mit kezdeni veluk) Regen is igy volt, akkor se kertunk erte semmit, csak ez ma mar sokkal egyszerubb hala az uj technologiaknak.

Keer 2009.04.20. 11:17:02

Remélem a Piratebay-es fiúkat végül felmentik a kiadók meg megérdemelten szopnak továbbra is. Hogy mernek beleugatni, hogy a másik ember mit csinál a saját tulajdonával? Megvettem a zenét nem? Azt csinálok vele, amit akarok, akár le is másolom és továbbadom a neten. Nem a warez-elők lopnak, hanem a kiadók, akik korlátozzák az emberek magántulajdonhoz való jogát és hatezerszer akarják kifizettetni azt, amit egyszer már megvettek tőlük.

midnight coder 2009.04.20. 11:32:36

Egyszerűen arról van szó hogy a kiadók egy rakás felfuvalkodott seggfej aki ül a székében és azt hiszi hogy a világ köteles úgy táncolni ahogy ő fütyül. Ez a sztori kb. a gramafonnal lehet egyidős, vagy még régebbi. És itt is az fog érvényesülni hogy a hülye perel és beledöglik, az okos pedig átalakítja az üzleti modelljét és 10x olyan gazdag lesz.

A nép fia 2009.04.20. 11:39:38

@Keer: Nem, vazze. Oda van írva, hogy csak otthoni felhasználásra, és további másolása nem engedélyezett.

Szombaton VETTEM egy PC-s játékot, és a lemezen is fel volt tüntetve: Ne adja kölcsön, illetve ne csináljon illegális másolatot.

Ha a tiéd, akkor nézd otthon, használd TE magad. De az, hogy közkincs legyen a jogvédett anyagból, nos, azt már a törvény bünteti.

Én is torrentezek, tegye a szívére a kezét, aki nem tölt le, vagy még nem töltött le soha semmit illegálisan. Vagy minimum a Windows-a másolt. Ez van, a technológia lehetővé teszi. De bazz, mit szólnál, ha Te dolgoznál valamilyen anyagon (film, zene, könyv, program) hónapokig, évekig, és elvárnád, hogy csurranjon-cseppenjen belőle valami, de a kedves felhasználók már ingyen elterjesztették maguk közt, és b*sznak egy fillért is fizetni érte.

LiberAll 2009.04.20. 11:40:51

Istenem, a p2p megoldások a lopást segítik, köszönjük mind a cirka 4 millió wow előfizető nevében, akik legálisan játszanának és a pár gigás javításokat p2p hálózaton töltik le igen mi is lopunk ... köszönjük Igazad van legyen minden p2p technológia tiltott, és akkor majd a szoftverek jó 2* annyiba kerülnek mert kell még egy rahedli web és ftp szerver, hogy le lehessen tölteni a legális cuccot, gratulálok kedves post író...
Amúgy meg a kedves kiadót talán legyenek szívesek komolyan venni, s tudjak bármit itthonról a gépem előtt megvenni mert kell a ráknak a cd/dvd, csak porosodik meg a helyet foglalja, jah hogy nincs normális zene és filmbolt magyarországon, meg mondjuk nem csak arra a szar magyar filmre vagyok kiváncsi amit most nyomnak a közeli multiplexben, hanem mondjuk, dán/svéd kinai estleg japán művészfilmre, jah akkor megszívtam... istenem, sok filmet megvennék eredetiben is, ha lehetne egyáltalán kapni ebben a "kurva országban", de nem lehet, amazon nem játszik már posta lop, akkor mi is marad ???
Jah hogy ne töltsek le torrentet, igazad van, ne nézzek külföldi filmet, ezt meg én hagy döntsem el, ennyi erővel mondhatnád azt is, hogy ne vegyél külföldi kaját vagy ne egyél...
Elgondolkodtál te azon, egyáltalán, hogy miért is van torrent és miért is működik ??? Azért mert minden megvan, amit a sarki cd/dvd bolt a büdös életben nem kapsz meg...
Szóval ha már a jogvédők ennyire turbóban vannak, akkor legyenek kedvesek mindent a pofámba tolni, s én majd eldöntöm, hogy mi kell, s mi nem, de legyen már meg a szabad választás joga, ha már van net, meg a 21. században élünk.

Jah és még valami
appleblog.blog.hu/2009/04/19/kenyszerlopas
olvasgasd...

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.04.20. 11:42:04

A lopás csúnya dolog, igen. Én is lopok. '97 óta egy darab CD-t sem vettem. Viszont voltam MP3-ról megismert együttes koncertjén, nem kis utánajárással felhajtottam egy DVD-t, amiről soha nem tudtam volna, hogy lézetik, ha nem tölhettem volna le előtte. Adakoztam 10$-t online rádiónak, mert jók ( www.radioparadise.com/ ).

Vegyük észre, hogy itt nem azon megy a harc, hogy az emberek nem hajlandóak fizetni azért, ami tetszik nekik, hanem, hogy azt nem mind a Sony/BMG/satöbbi kurvanagymultiknak adják, hanem tök ellenőrizhetetlen, befolyásolhatatlan módokon mindenféle gyanús népeknek.
Függetleneknek.
A Függetlenehez áramlik a multik pénze, ez megváltoztathatatlan.
Aki ezt nem érti meg, elbukik. Vagy átállnak, vagy kb. 10 éven belül felzabálják őket a most még kcisi, de addigra nagy halak.

A gugli (majdnem) minden szolgáltatása ingyenes. Kurva sok pénzbe kerül fenntartani őket? Igen. Tönkrementek? Haha.
A nagy kiadók minden terméke jogdíjas. Kurva sokba kerül elkészíteni őket? Igen. Tönkrementek? Igen.

bgp 2009.04.20. 11:47:15

Minden amit letöltök meg van fizetve: nyers CD jogdíjas, USB jogdíjas, HD jogdíjas. Akkor mi a gond?
A rám eső rész tuti fedezi az extra profitjukat is.

kpetya 2009.04.20. 11:47:40

Szvsz a post irója nem érti miért is felháborodás. A tbp-seket nem kalozkodásért itélték el, hanem "weboldaluk segítségével egy olyan kifinomult keresési eljárást, egyszerű letöltési és tárolási módot biztosítottak a felhasználóknak", mely segítette őket a jogvédett tartalmak illegális megszerzésében". De ennyi erővel bármely kereső üzemeltetője/kifejlesztője elítélhető, amely segítségével letöltehető jogvédett anyag.

kpetya 2009.04.20. 11:48:52

@A nép fia:

Te egész biztos vagy benne, hogy minden másolat illegális?

Dr Kangörény 2009.04.20. 11:51:22

4. a feltöltés csak akkor törvénysértő, ha abból a feltöltőnek anyagi haszna van. Innentől kezdve lehet erkölcsi érveket felhozni ellene, de jogi érvet nem. Torrentezni Magyarországon legális.
Zene és film esetében. Sajnos szoftvernél más a szitu, az nem terjeszthető.

BrianBrian 2009.04.20. 11:53:10

Egy közgazdász ezt írta az illegálisnak mondott digitálisinformáció-beszerzésről, még évekkel ezelőtt: www.ingyenebed.hu/content/view/69/63/

kpetya 2009.04.20. 11:57:56

@Kangörény_:

Szvsz zene sem terjesztehető. Viszont az más kérdés, hogy ha kevesebb mint 100% nyomod vissza, akkor a részleletek mint értelmezhetetlen bithalmaz ilyen jogot sért.

Éhesló 2009.04.20. 12:02:20

Vicces, ahogyan a semmit el akarják adni. Ezerszer. Milliószor.

Persze az ember azért ember, mert ezt, ezeket (is) ki tudja cselezni.

Ekkor ezek a világ nagy csalók az (általában nagyon is gyűlölt és lebontandónak ítélt) állambácsit hívják segítségül, gondosan lefizetett agyatlan politikusaival. Akik szellemi nívójuknak megfelelő döntéseket próbálnak hozni: matricát, extra adót memóriára, cd-re, papírra, fecnire, tengerparti homokra: mert hogy ezek is mind mind adathordozók. Talán még a fejem is az.

Nos ezek nem nyertek. Az emberek ennél okosabbak voltak is és lesznek is. A jogtulajdonosok meg attól kérjék a lét, akiknek eladták a szaros és semmit sem érő termékeikről szóló jogaikat.

Én nem vettem tőlük semmit. Soha. Nem is nagyon akarok.
Még akkor sem, ha állambácsi elveri a kezem, ha nem vásárolok attól, akit ő kijelöl nekem.

CyberPunK 2009.04.20. 12:02:39

@kpetya: A végén rádverik, hogy csoportosan, szervezett bűnözés kereteiben tolod. :D Hisz lopáskor a 3 megfigyelő se követ el semmit elvileg. :D

váj mí 2009.04.20. 12:04:01

Hát Boholy, nem lettél meggyőzőbb.
Viszont újfent javaslom, hagyd abba a blogolást, ha ennyire megerőltető. De anyagi jellegű párhuzamot vonni egy CD készítése és a blogírás között, orbitális baromság. Már csak azért is, mert ezt ugye passzióból/hobbiból/közlési vágyból űzöd tök önkéntesen, senki által sem kényszerítve. Szóval, érted, ugye?

doktor.dikhed 2009.04.20. 12:05:05

Érdekes dolog ez. Torrent nélkül az eredeti dvd gyűjteményem kb 100-150 darabbal lenne szegényebb.

Ki vette volna meg egy ismeretlen dél-koreai rendező trilógiáját 9000-ért? Senki, de a torrentnek köszönhetően megismerték, és szinte követelték, hogy megjelenjen itthon.

Állítom, hogy a nem amerikai, dvd-n megjelenő filmek eladásait eléggé megdobja a letöltés. Ezek teszik ismertté ezeket az alkotásokat.

Emellett a zeneipar kevésbé ismert alkotóinak is sikert hozhat a letöltés, persze, amikor már anélkül is vennék a lemezt, nyilván fáj.

A letöltés ellen lehet harcolni, csak felesleges. Ki kell használni ezt a hatalmas reklámfelületet. Én, ha nem muszáj, nem hagyok fel a letöltéssel, mert a haza mozik, rádiók kínálatának 90%-a nem érdekel, ugyanakkor nem zárkózom el attól, hogy fizessek is a kedvenceimért, ezért szerzem be őket eredetiben, ha tetszenek és elérhetőek. Nálam a letöltés inkább minőségellenőrzésként működik és tetszik ez a rendszer.

Amúgy érdekes dolgot vetett fel itt az egyik hozzászóló. Amíg jogdíjat fizetek a hdd-ért, usb-ért, lemezekért, addig miért legyen bűntudatom, ha letöltök? Ja, hogy az nem számít? Tehát az Artisjus átver és sarcol? Akkor pont én legyek becsületes?

Rossz hozzáállás? Talán, de ha "jogvédő" szervezetek, csak a védenceiknek tesznek rosszat, és inkább a saját zsebükre dolgoznak. A hivatalos szervek meg ezt engedik, és ha a hivatalos szervek ilyen példát mutatnak, mit várhatunk a polgároktól?

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.04.20. 12:06:46

@kpetya: Erre én is gondoltam már. Csak sávszélesség kérdése, (és persze állandó online jelenlété): senkinek nincs meg egy adott fájl egésze, csak egy kis darabja. A user csak egy-két kilobájtot töltöget le mindenféle gépekről, és a kliens rakja össze menet közben egy egésszé. Ez mondjuk csak filmeknél és zenéknél jó nyilván, és legalább egyszer le kellene tölteni az egészet, hogy a kliens utána széttörthesse kis, értelmezhetetlen darabokra, de ez már csak a konkrét technológi kérdése.
Így senkinél nem lesz semmi, azt meg nem tiltja a törvény, hogy ötszáz gigabájt értelmetlen jelhalmazt tarsak a vinyómon.

Archenemy 2009.04.20. 12:09:40

Menj má', az artisjus cimkék valahogy kimaradtak a posztból..

Unter Bahn (törölt) 2009.04.20. 12:11:07

Üdv!

Hazai viszonylatban mondom, amit: a TG filmeket 999 Ft-ért meg szoktam venni, feltéve ha már nincs meg. Ha mégis a torrent nyert, hát az ne az én bajom legyen már, hogy a kínálat és elfogadható ár elkerülte szerény személyemet.

Az hogy egy Cserháti Zsuzsa CD (ami 80 %-ban több másik CD tartalmának válogatása) a minimálbér 1/10-15-20-át teszi ki... no az az legalább olyan gyalázat, mint a torrentezés.

Amúgy ajándékba NEM SZOKÁS másolt cuccot vinni, tehát az NEM IGAZ hogy nem fogy a legális termék.

ÉS mégegy: vannak olyan tartalmak, amik letöltése egyszerűen NEM KÁROSÍTJA a jogtulajdonost... mert annyi pénzért soha az életben nem venném meg. Viszont amit letöltöttem (CD-DVD-re mentettem) nem szoktam felrakni torrentnek.

Miért nincsenek optimális megoldások??? Van legális vírusirtóm, direkt otthoni felhasználóknak, évi 4xxx Ft. Ezt kibírom. De ha tovább erőlködnek a több tízezres op.rendszerek megvásárlásával, akkor tényleg erőszakot teszek magamon és felcsinálom a Linuxot... persze MS-mester próbálkozik a szabad forráskódok megszerzésével, hiszen ez óriási kár az MS-nek, ha van vetélytárs, még ha nem is olyan kompakt mint egy XP vagy W7...

Meg kellene érteni, hogy a törrent miért alakult úgy, ahogy és akkor legalább egy szegmensét legálissá lehetne tenni. De ameddig "háborúznak az extraprofitért", addig a kisemberek "partizánkodnak a torrenttel a'lopásért' ".

Medencefűtés · http://sun-pool-heating.com 2009.04.20. 12:14:52

@kpetya: Ez nem rossz megoldás :) minden fájlt 99%-ban tároljuk a HDD-n. És lenne egy közös rar fájl amit csak akkor teszel hozzá, ha épp nézni akarod :)

Akkor semmiféle tartalom nincs a gépeden :)

Más: Üzenem a sok az említett zenekaroknak, hogy ha félnek, hogy ellopják a zenéjüket, akkor hagyjanak fel a zenéléssel. Egy zenésznek nem az internettel kell harcolnia, hanem olyan zenét kell csinálni, amire szívesen költenek a népek.
Ezen okokból nincsenek a világon tabmura, vagy köcsögdudagyárak, mert nem kell az embereknek.
Nemrég beszüntették az írógépek gyártását. Nem hallottam róla, hogy az írógépgyárak beperelték a fénymásológyárakat, vagy klaviatúragyártókat, mert az üzleti érdekeiket sértették. Tönkrementek, ahogy illik. Ahogy a régi technológiák átadják a helyüket az újaknak.

Ugye nem hiszi el senki, hogy ha Arnold Schwarzeneggernek annak idején valaki azt mondja, hogy nem 25 millát, hanem csak 5 millát kap egy filmért, akkor nem játssza el? Ha nemet mondd, akkor más játssza, vagy nem lesz film. Kész. Így fognak majd a net részére olcsó és jó filmek készülni. Mert valljuk be, nem feltétlenül a drága filmek a jók.

Cactus71 2009.04.20. 12:17:40

Márpedig a népek nem fogják megvenni a CD-t egy, legfeljebb két zeneszámért. Amennyiben az ALKOTÓ honlapjáról letölthetném 1-2-300 FT-ért, akkor valószínűleg onnan tölteném le.

Most lehet azzal jönni, hogy hülye vagyok, és ingyé' is megszerezhetném, de jó lenne tudomásul venni, hogy semmi nincs ingyen. (ld.: a post) Ha az alkotó nem lát a munkájából pénzt, akkor keres más elfoglaltságot...

Mellesleg nem feltétlenül a hanghordozók eladásából van a profit. Koncertek, reklámok (milyen zsír lenne Jagger, amint izzadásgátlót reklámoz, egy koncertje után....), videoklippekben felbukkanó termékek - szponzor, stb.

Filmek esetében szintén helyesebb megközelítés lenne, ha a gyártótól lehetne letölteni a tartalmat. Persze akkor oda kellene figyelni, hogy lehetőleg egyszerre jelenjen meg minden országban a film, majd két-három hónap múlva "párszázas" áron letölthető legyen. Aki két hónap alatt nem nézte meg moziban, az aztán sem fogja. Másrészt az eleve tékákba szánt filmek még olcsóbbak lennének gyártási szempontból. ;) A legtöbb filmet úgysem nézik meg 2-3 alkalomnál többször.... És persze a filmek elkészítésénél is a szponzorokat jobban bele kellene vonni. Ld. a James Bond filmek, amik manapság szűk kétórás reklámfilmként is felfoghatóak.

Archenemy 2009.04.20. 12:17:48

"1. A poszt szerzője szerint, ha nem lenne torrentezés, mindenki megvenné a legális tartalmakat:

Még csak hasonlóról sem írtam, olvassátok el a újra. "

Nem igaz, itten mondod ni:

"Ha használsz torrent oldalakat, nézd meg most miket töltöttél le, és írd fel a könyvtárban található jogvédett, fizetős cuccokat. Egy albumnyi zene legyen kétezer forint, egy még nem kifutott film három, a játékszoftverek tíz körül mennek, a grafikai és zeneszerkesztő programok ára változó, de nyugodt szívvel beírhatsz ötvenezret darabonként. Nincs mit szépíteni, ezzel az összeggel meghúztad a fejlesztőket, a művészeket, és a kiadókat. "

kiemelem a lényeget:

"Nincs mit szépíteni, ezzel az összeggel meghúztad a fejlesztőket, a művészeket, és a kiadókat"

Ugye nyilván csak akkor tudtam volna "meghúzni a kiadókat" ezzel az összeggel, ha megvettem volna. Ha nem lehetne letölteni, akkor összeszorított foggal PS helyett Gimpet használnék, max helyett meg blendert vagy xsi-t.

A nép fia 2009.04.20. 12:18:57

@kpetya: Egyáltalán nem, de marhára nem volt kedvem annyit gépelni. Mindenesetre úgy gondolom, nem a free- és shareware programokat küldözgetik egymásnak az emberek p2p-n, hanem filmeket (igen, amik most mennek a mozikban), játékokat és programokat (amik a boltok polcain vannak), stb. Akkor miről beszélünk?

Nem az ingyenes tartalom másolásáról van szó eleve, azért miért perelne bárki is, ha az ingyeneset továbbítja?

A kiadók is a jogdíjas termékek miatt problémáznak.

Fehér Robot · http://www.eisengrau.com 2009.04.20. 12:27:42

Dj-szövetség? : ))))))


Belterjes gittegylet, kivétel nélkül szar zenékkel. Spigiboj meg Bárány ?? :P Én velük nem dicsekedtem vóna.

Agent Cooper 2009.04.20. 12:28:06

"Úgy tudom, hogy a megosztás, amin a torrent alapul, az viszont nem legális. "

TÉVEDÉS. Médiatartalmak (hang, film, video) nem pénzért történő megosztása, amennyiben az nem publikálás, terjesztés, törvényes. Ennek az árát fizeted ki az összes adathordozón lévő Artisjus matrciában.

Fehér Robot · http://www.eisengrau.com 2009.04.20. 12:32:38

"Képzeld el, hogy valaki feltalálja a mindent nyitó tolvajkulcsot. Persze az egész világ hőbörög, hogy mekkora szemétség ez, erre az ember megpróbálja elmagyarázni, hogy ez a sört is nyitja, tehát valójában egy univerzális sörnyitóról van szó. Elhinnéd neki?"

Aha. És képzeld el, ha egy sörnyitót akarok venni, de sokkal többet kérnek el érte, mert megpróbálják elmagyarázni, hogy valójában az egy univerzális tolvajkulcs. Elhiggyem nekik?

(artisjus matrica vs adathordozók)

daneeka 2009.04.20. 12:33:30

"ill. a régebbi verziószámú szoftvereket is ingyenessé tenném, főleg azért, mert legálisan nem is lehet kapni őket. Egy Photoshop 7.0 mindent tud, amire egy otthoni felhasználónak szüksége lehet, nem kell mindenkinek a CS4-el szívni."

Régi verziójú, már nem forgalmazott szoftvert mindig a gyártótól kell kérni. Általában készségesen odaadják ingyen, vagy felajánlják, hogy kipostázzák az adathordozó áráért. Ez persze csak otthoni, nem haszonszerzés céljából történő felhasználás esetén igaz.

Bangjohansen (törölt) 2009.04.20. 12:36:09

Hát kedves Boholy, most aztán kitettél magadért. Az összes hozzászólás közül kiválasztottál hetet, amelyeket könnyen megcáfoltál. Az ne is zavarjon, hogy volt egy rakás értelmes hozzászólás is, csak hát azok ellen nem voltak érveid.

Az én magánvéleményem a következő:
1. A torrentezés nem lopás. Legalábbis a magyar jog szerint a magáncélú letöltés nem sért törvényt. Ennyi. Erről nincs mit beszélni többet.

2. Ajánlom, hogy olvasd el az ASVA oldán az ASVA és BME közös vizsgálatáról szóló riportot. Amiben csak annyi van leírva, HOGY SEMMILYEN KAPCSOLATOT NEM SIKERÜLT KIMUTATNI EGY ADOTT FILMRE ELADOTT MOZI JEGYEK SZÁMA ÉS UGYANAZON FILM TORRENTBELI LETÖLTÉSEI KÖZÖTT.

Azt pedig nyugodtan hagyd figyelmen kívül, hogy a másodlagos reklámból több bevétele van a stúdiónak, mint a mozijegyekből. És itt teljesen mindegy, hogy ki hogyan nézte meg a filmet.

3. A szoftverekről és a zenékről nem nyilatkozom, ezekre nincsenek érveim:)

Netuddki. 2009.04.20. 12:44:00

A comingoutod után tényleg nem értem minek írsz ilyen blogokat? Azaz a téma hírértéke nem kicsi, úgyhogy a kérdés csak költői volt.

Mr.Straw 2009.04.20. 12:48:21

Én legutóbb a teljesen legálisan használt Word of Warcraft-hez próbáltam a beépített letöltővel letölteni a Blizzard szerveréről a legújabb patch-et napokig sikertelenül, torrentel megvolt fél óra alatt.

Szombat este voltam egy koncerten, ahol a frontember fogott egy szatyrot, azt mondta ez tele van a CD-jükkel, minenki jöhet a színpad szélére és vehet belőle, pedig a cd nyomás valószínűleg nem kis pénzébe került a zenekarnak - és egyébként sok mainstream vagy aközeli művész van aki azt mondja neki nincs baja azzal, ha letöltik az alkotásait a lényeg hogy eljusson sok emberhez és hosszú távon megtérül, ha megismerik az embert. Persze nyílván ezek az emberek nem fognak hosszú távon se BMW-vel járni.

A tirpák hozzáállásról meg: a kiadók aktívan részt vettek abban, hogy kineveljenek egy olyan nemzedéket, akik minél gyorsabb, minél könyebben elérhető és minél felszínesebb élményekre vágynak, na most ezek eszik meg őket a torrentjeikkel.

has 2009.04.20. 12:49:46

Az analóg rendszerekkel a hasonlat szerintem teljesen fals. Azok minősége nem csak másolásnál romlott, hanem minden lejátszásnál.

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2009.04.20. 12:58:29

továbbra is, a torrentezés, a bittorrent maga nem illegális, de használják illegális dologra is. ezen az alapon szüntessék meg a késgyártást, mert leszúrnak késsel embereket.

kokoro 2009.04.20. 13:02:43

Kettes pont: "letöltöttem idáig néhány régi játékot (Fallout 1-2)"

Nagyon olcsón meg lehet venni a régi játékokat pl. a Fallout Trilogy(1,2,tactics) igazán nem tétel pláne ha kedvenc, ja hogy ellopni egyszerűbb de játszani vele jó sokáig az persze jólesik meg ez ugye csak egy játék.

Nem értem az írásod lényegét, mivel bevallod hogy te magad is többször eltévedtél a városban de mégis jelentkezel idegenvezetőnek és elvárod hogy figyeljenek rád. Végül is lehet hogy előre ki van fizetve akkor érthető.

CyberPunK 2009.04.20. 13:04:26

@artifex: Na ja, de azért nem mindegy, hogy egy késsel az esetek 99,9%-ában csirkét és 0.1%-ában gyereket csontoznak ki, míg a bittorentnél az esetek kurva kicsi részében szednek le legális anyagot. :) Nem 0, kurva kevés, mielőtt valaki jön a DE-vel.

váj mí 2009.04.20. 13:11:58

No, Boholy, mondhatni, kurva nagy öngólt lőttél mindkét poszttal a fájlmegosztás témájában.
Egyébként meg a zenei gittegyletekre való hivatkozás helyett, talán pöppet gondolkozz el azon, hogy hány viszonylag ismeretlen (értsd: az általad olyannyira féltett kiadók által nem futtatott, nem tömegzenét nyomó) zenekar számára jelent úgymond "ingyenes" reklámot a fájlmegosztás. És ez is egy szempont. Tudod, nemcsak a kiadóké létezik.

R01 2009.04.20. 13:15:55

„Jött nekem valaki azzal, hogy tele van a blog jogvédett képekkel. Nahát először is nincs tele, másodszor meg ennek nem sok köze van a torrentezéshez, ugyanis én elérhető vagyok. Lehet nekem szólni, hogy ez nem okés, jelöljem meg a forrást, vagy töröljem le. Ennyi.”

1) Ha a kedves kiadó kedvesen megkeres, hogy töröljem le az általa terjesztett videót/zenét, szívesen megteszem én is :)

2) Ha úgy használsz fel jogvédett tartalmat, és publikálod a honlapodon, hogy arra nincs engedélyed a szerzői jogok tulajdonosától, súlyosabb törvénysértést követsz el, mintha csak letöltenéd azt (ez vonatkozik az aláfestő zenére is, sőt az interneten elérhető „szabad”* képekre vagy más anyagokra is). És az nem megfelelő érv, hogy majd törlöd, hogyha szólnak...

(*: hacsak valaki nem nyilatkozik, hogy milyen módon használhatod fel az anyagát, mondjuk Creative Commons liszensszel, akkor az összes jog őt illeti, így eleve csak idézni tudsz a forrás megjelölésével)

Megélhetési rasszista 2009.04.20. 13:20:19

Boholy, ezzel mekkora pénzt szakítasz le az Artisjustól?

Nem értem, 2009-ben miért kell olyan dolgokhoz ragaszkodni, ami idejét múlt. Ahogy ma már nem gyártunk omnibuszt, írógépet, telexet, mert meghaladta az idő - úgy kellene elfelejteni a cédét, a kazettát, az LP-t. Kellene üzemeltetni egy oldalt, ahonnan legálisan le lehet tölteni MP3-at , FLAC-ot (pld. DRM korláttal). Miért kell ilyen anakronisztikus eszközhöz nyúlni, mint pl a cédé. Ja, hogy akkor a BMG, Sony, stb. lehúzhatná a rolót a sok ingyenélő artiszjuszos naplopóval együtt? És? A zenésztársadalom meg oldja meg, hogy eltartsa saját magát. Hányingerem van attól, amikor találnak egy sztárocskát, jól megcsinálják és ezt nyomatják, hogy ő mekkora császár (pl. United együttes, érdemelnének valami büntetést azért, amit művelnek). Túrót és akkor ezt még ki is fizettetik velem termékek árában.

Az meg külön arcpirító, hogy minden adathordozón van valamilyen jogdíj, ami miatt persze az emberek dafke torrentezni fognak, meg feketén venni az ugyanolyan jó minőségű cédét a kínain.

Reggie 2009.04.20. 13:38:56

Az 5. pont erosen hibazik. Van benne magyarazas a regi vilagrol de az meg hogy jon ide. Attol meg hogy nem toltik le a Dr. Szoszit ugyanugy megrohadt a lemez a polcon, ugyhogy ez nem jo erv. (A "nem a faszt nem" pedig szinten nem erv szerintem)

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2009.04.20. 13:42:10

@CyberPunK: és? a bittorrent, mint technológia, attól még legális. a kés, mint eszköz, attól még legális. neked van olyan statisztikád, hogy az egyes linux disztribeket, vagy legális videókat hányan töltenek le? mert az egy dolog, hogy mindenki a warez részét látja, mert azt láttatják, de nem láttam egy olyan statisztikát sem, hogy a legális része hogyan alakul, mennyire sikeres vagy használt. nem tudom van-e, kérdezem.

changebug (törölt) 2009.04.20. 13:52:43

> Aki lop az az csinálja csendben...
Ez egy nagy igazság lenne - osztom - de a világ már nem így működik...
> Nyilván a kiadók is kapcsolni fognak előbb-utóbb...
NEM, nekik a jelenlegi helyzet tűzzel-vassal való fenntartása a lényeg. Már kitalálták a jogdíjakat a license-eket már levédetnék a csengőhangot a normál 'á' hangot mindent csak pénz jöjjön belőle, amiért nem kell dolgozni. Nekem mint egyénnek miért is kéne ezt elfogadnom?! (Nem furcsa, hogy a szoftverek esetén - filmeket/zenét nem tudom - a példány tulajdonjoga nem száll rád a szoftver megvásárlásával? kvázi nem csinálhatsz vele azt amit akarsz) egyébként a kommentelők egy része ugyanúgy jogászkodik, csűri-csavarja a dolgot ahogy más te is vagy más is csűri-csavarhja... alkalmazkodás a mai világhoz.
Erről az egészről a Mátrix jut eszembe...
"Evolúció Morpeus, evolúció."
Csak most a "pénz" áll a fasz rossz oldalán ennyi történt.
Amúgy a torrent önmagában nem illegális - a tartalom lehet, de a technológia, nem.
=
Érzésem szerint egyébként te is kedved szerint forgatod a dolgokat. Felhasználsz a blogodon más által előállított tartalmat, mondán se időd, energiád, tehetséged sajátot előállítani (megértem amúgy) és közlöd, hogy ha valakinek ez nem tetszik, szóljon. Merthogy ugye amig nem szól addig lehet.
Egyébként meg ez se másabb mint 15-20 éve. Először a hangkazetta utána a sipitó/visitó C64-es analog kazetta, utána videókazetta. Most meg CD/DVD/torrent. nem a minőség számít inkább a nagyságrend, meg az, hogy ma már ki sem kell mozdulni érte.
Igy vagyok én a torrentel is meg az egész jogvédett szarakodással.
Egyrészt mindenki lop, mindenkitől szemérmetlenül én miért ne tegyem - másrészt a technológiában így tudok naprakész maradni, mert ha az ember nem csak a photoshoppal szarakodik, hanem mondjuk árban 7 számjegyű szoftverekkel amiket évente frissítenek és mondjuk nem csak winfos platformon, akkor esélyed sincs arra, hogy torrent nélkül megismerhesd őket. (50ezer forint. HAHA)

váj mí 2009.04.20. 14:48:17

"Jött nekem valaki azzal, hogy tele van a blog jogvédett képekkel. Nahát először is nincs tele, másodszor meg ennek nem sok köze van a torrentezéshez, ugyanis én elérhető vagyok. Lehet nekem szólni, hogy ez nem okés, jelöljem meg a forrást, vagy töröljem le. Ennyi."

Nem, Boholy, nem ennyi. Vigyázz azzal az ollóval :P
Ha te más fotóját használod fel, tudván tudva, hogy az nem te szellemi terméked, akkor nem sok különböztet meg az egyszeri áruházi tolvajtól.
A torrentezéssel összemosni a te tényleges tolvajlásodat meg pusztán szánalmas kísérlet önmagad igazolására.
B+ az a minimum, hogy ha valahonnan képet nyúlsz le azzal a céllal, hogy a saját szellemi termékedet illusztráld (azaz nem az otthoni pc-dre, hogy nézegesd), akkor engedélyt kérsz a tulajtól. Sokszor még engedélyt sem kell kérned, elég lenne annyi, hogy feltünteted, honnan származik a kép. Ez a minimum. És akkor még te vergődsz meg csinálsz hülyét magadból itt, hogy fúúúúj szemét torrentezők, akik saját használatra töltenek le ezt-azt.
Szóval te is csak akkor tüntetnél fel forrást, ha kifejezetten rád szólnának, hogy "bakker, az az én fotóm, amit a blogodban kipakoltál".
Jézusssom .. kettős mérce, mi? Meg szálka, meg gerenda, meg olló ... :P

váj mí 2009.04.20. 14:53:03

Bocsi a duplázásért.. blogmotor, mongyon le! Sünöstől

Lotterfeld Boholy · http://www.boholy.blog.hu 2009.04.20. 20:17:43

@váj mí: kimoderáltam a kommentedet, de csak amit dupláztál. nem hiszem, hogy túl nagy öngólt lőttem volna ezzel a két poszttal, mert aki végigolvassa az összes kommentet, viszonylag kerek képet kaphat arról, hogyan látják ezt a dolgot az emberek. nyilván az én álláspontom is sántít helyenként (főleg, mert én is torrentezek), de nem hiszem, hogy akkora baromság, amit írtam. ha te posztoltad volna be az ellenkező előjelű véleményed, és téged basz ki a nyitólapra a zindex egy szuicid szerkesztője, akkor téged szedtek volna szét darabokra a kommentelők. ilyen ez:) ja, egyébként tényleg tele van olyan képekkel a blog, amiket nem én készítettem. megyek is vezekelni a kocsmába!

rózsaszínlazac · http://szexmanifesto.blog.hu/ 2009.04.20. 22:01:25

@Lotterfeld Boholy:

egyetértek.

Szerencsére Magyarországon létezik az artisjus, és sok mindent kiküzdöttek már, így a szerzők részben bár, de hozzájuthatnak jövedelemhez, mivel a DVD-kre meg CD-kre és lassan egyéb hardware részecskékre is ki van vetve artisjus adó...

én ezt jó megoldásnak tartom, kivéve, hogy nem tudom, hogy ezen a módón hogy lehet költség arányos bevételhez jutnia az előadóknak és szerzőknek.

neurotikk! (törölt) 2009.04.20. 22:58:10

Tetelesen ellentmondasz mindennek izombol, az ellentmondas kedveert, mint a Fidesz.
Ez igy hiteltelen. Kiallsz olyan ervek mellett amikben van igazsagmag.
Magad ellen beszelsz azzal, hogy cafolod azt amiben van valami igazsag bizonyos szempontbol.

Az altalanositas utan a harmas ponthoz van hozzafuznivalom (a tobbiben olyasmivel szallsz vitaba amit en sem hoznek fel valodi ervkent).
A torrentezes igenis fokent a multikat es az elkenyelmesedett muveszeket karositja meg.
Aki azt hiszi, csak mert csinalt valamit amire azt mondjak muveszet vagy szellemi termek es ezt jol szetszorja a vilagba azzal mar joga is van penzt beszedni az nem epeszu.
Marpedig ez folyik nagyreszt, nem szegyellek akar 90%-ot is leirni.
A szorakoztatas nem konnyu elfoglaltsag. Most, hogy a fizikai korlatai folyamatosan megszunnek hiaba probaljak torvenyekkel segiteni a muveloit. Mig csak a szemelyes jelenlet valt szuksegtelenne abban, hogy valakinek a muveszi teljesitmenyet elvezzuk, addig mukodott a szerzoi jog, miutan a szellemi termekek korlatok nelkuli terjesztese lehetove valt, onnantol ez az atmeneti menedek is megszunt.
Aki ebbol akar elni annak fejlodnie kell!! Ez van!
Eszembe jut par szegeny suszter akit ismertem. Szegenyek felett eljart az ido, ahogy eddig dolgoztak es amire epitettek az egzisztenciajukat annak vege. Lehet hozni torvenyeket a kinai cipok ellen, de igy akar lehet hugyalni szellel szemben is. Csak nem eri meg.

Egzisztencia es szellemi termek eloallitok.
Aki csinal valamit ami neki ertekes tovabba erre egzisztenciat epit es ezek mellett nem igyekszik megvedeni az aktualis veszelyforrasoktol maga - hanem masokra var - az hulye.
Eddig megvolt az a kenyelem, hogy csinalt valaki valamit amire azt mondta ez szellemi tulajdon es igyekezett minel tobb penzt kihuzni belole. Akkor is ha erre nem volt igeny.
Megtehette, a rendszer segitette alapbol, kritika nelkul.
Akkor is eltartotta a rendszer az illetot, ha nem is volt ra igeny (latsd az Artisjus kedvezmenyezettek jo reszet).
Normalisan, ha valaki olyat allit elo amire szukseg van akkor azok akiknek szuksege van ra azok igyekeznek eltartani. Nem is kell igyekezni, maga az igeny megteszi a magaet.
Nezz korul a friss magyar eloadok kozott, van jopar akik sajat maguk, sajat szamlaszammal terjesztenek zenet. Vettem toluk, atutalassal es postai szallitassal. Tovabba koncerteket adnak amikre erdemes jarni - meg olyan nem koncertrajongonak mint en is.

Tovabba jomagam szoftverfejleszto vagyok, engem is vedene a torveny. De a torveny az csak a mentsvar vitas esetben, nem a normal mukodes. A normal mukodes, hogy olyat es ugy fejlesztek amit el tudok adni es nehez vagy nem lehet ellopni.

kpetya 2009.04.21. 09:30:23

@A nép fia:

Saját magadnak készíthetsz másolatot.
Zenét, filmet lemásolhatsz magadnak, nem tilos, ezért van már minden adathordozó árába jogdíj beépítve.


Más: Vicces, hogy swnél a "jogdíjat" a jogtulaj állapítja meg, de azért sokan fizikai dolgok eltulajdonításához hasonlítják a jogtalan másolást. A korrekt árképzés az lenne mennyi az átlag fejelsztői órabér (nem a legdrábban dolgozoké, hanem átlag) és mennyi az átlag idő ami alatt el lehet készíteni. Ha valaki ennél jobban csinálja extraprofit, ha nem keressen más szakmát. (a példa analóg az energiahordozók árképzésével).

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.04.22. 15:41:19

Nem tartozik szorosan a témához, de azért vicces sztori :o)

Megvettem anno a Colin Mcrae ötöt. Szép, csilli-villi, heroinárú cucc volt, de a doboz és a kézikönyv valamennyire kompenzálta a dolgot.

Telepítés, majd 18-20 perc (nem vicc!) eredetiség-ellenőrzés után beszól nekem a görény, hogy szerinte kamu a dvd, tessék bekapni a brokit!

Utánaolvastam neten, hogy ha véletlenül fel van telepítve a gépre a skype, daemon tool, esetleg a nero stb., akkor a legtöbb rendszeren úgy kéreti magát a másolásvédelem, mint egy 17 éves gimnazista csaj a sulibál előtt.

Szóval minden nélkülözhető programot letöröltem, újratettem a Colint, kivártam a 20 perces eredetiség-vizsgálatot (közben semmit nem lehetett csinálni a géppel, mert annyira leszopta az erőforrásokat) és végül kiírta, hogy nem nyert és különben is mondta már, hogy "kapjad be te gyökér láma fizető user!"

Tisztán emlékszem a pillanatra, amikor remegő kezekkel rányomtam a uTorrent telepítőjének next gombjára, majd néhány órán belül lent figyelt a crackelt és immár működőképes Colin, nekem ez volt az első :o)

-----

A rövid véleményem: Addig nem fogom szarul érezni magam a letöltések miatt, amíg bőven kifizetem jogdíjba azt az összeget, amit a letöltésnél megspóroltam. Sajna nagyfelhasználó vagyok cd-dvd-pendrive-memóriakárty fronton, részben a hobbim, részben a munkám által.

A zenekaroknak simán biztosítania kéne a megélhetését annak a 10-15 milliárd forintnak, amit az ArtisJust beszed minden áldott évben! Persze mindenki tudja, hogy az elosztás egy rakás szar, az artisjust 10% -át kapásból zsebrevágja, a többit odaadja a kiadóknak és a Presser Gábor baráti körnek. Tényleg szomorú, ha fiatal zenészek nem élnek meg a számaikból, de bárki bármit mond, én kötelező jelleggel, előre kifizettem azt a számot, amit alkalom adtán majd letöltök a netről. Természetesen vannak kivételek, például egyenesen büszke vagyok az eredeti Méhek cd-imre :o)

NRG44 · http://althir.org 2009.04.24. 14:31:40

Mindent tiltsanak be! Követeljük! Midnenki menjen börtönbe!

Kezdjék a hülyékkel, akik a torrent ellen ágálnak! XD

Mocsár 2009.04.25. 13:30:18

Én is inkább azoknak a táborába tartozom, akik csak olyan tartalmakat töltenek le, amiket magyar boltokban nem lehet beszerezni. Az egész Artisjus-cimkézés meg nyálverés nevetséges. Legyen online bolt Magyarországon, ahonnan legálisan, elfogadható áron lehet letölteni tartalmakat.

Vannak távol-keleti országok, ahol a lakók digitális adatbázisokból ingyenesen letölthetik a műsorokat HD-minőségben, ahogy azt mondjuk 5 perccel azelőtt a TV-ben látták, és senki sem szarakodik velük. 15-20 év a magyar lemaradás ilyen téren, de nem is lesz változás, amíg az Artisjushoz hasonló tolvajok a jelenlegi állapotok fenntartásához ragaszkodnak.
süti beállítások módosítása