Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
ápr 17 2009

pirate bay

Szevasztok!

Elnézést, én most nem mennék bele a kommentháborúba, mert elmenne vele a fél napom, viszont holnap írok egy posztot, amiben igyekszem válaszolni mindenkinkek.

Üdv:

Boholy

A Pirate Bay elvesztette az évtized perét, olvasom a zindexen. A svéd bíróság kimondta végre, hogy a torrent oldalak elsősorban azért készülnek, hogy az emberek jogvédett tartalmakat osszanak meg egymással. Persze hőzöng mindenki, hogy milyenazmá' hogy fizetni kell a photoshopért meg a Dr Szösziért, meghalt Mátyás, oda az igazság! Az igazság ezzel szemben az, hogy az átlagos felhasználó nem rendelkezik szerzői jogok felett, nem gondolja át azt, hogy a szoftver, a film és hangfelvétel előállítása, de még egy ilyen kis blogposzt begépelése is pénzbe kerül. Annak meg vissza kell jönnie, mert a művész meg a programozó is tolja a sör-pizza kombót, a kocsmába viszont hiába viszek trackerfájlt, kiröhög a tulaj.
    Ha használsz torrent oldalakat, nézd meg most miket töltöttél le, és írd fel a könyvtárban található jogvédett, fizetős cuccokat. Egy albumnyi zene legyen kétezer forint, egy még nem kifutott film három, a játékszoftverek tíz körül mennek,  a grafikai és zeneszerkesztő programok ára változó, de nyugodt szívvel beírhatsz ötvenezret darabonként. Nincs mit szépíteni, ezzel az összeggel meghúztad a fejlesztőket, a művészeket, és a kiadókat. Most jöjjön egy másik oszlop, ahová a torrentel letöltött ingyenes szoftverek, szabadon terjeszthető zenék és filmek jönnek. Itt szerepeljenek ugyanazok az összegek, de ellenkező előjellel, mert jófej vagy, és támogatod a szabad forráskódot, az ingyenes letöltést, miegyebet.
    Na, mennyi a végeredmény? Lopáson kívül használod egyáltalán bármire a Pirate Bay-t, vagy valamelyik hasonló oldalt?
    Nem arról van szó, hogy be kéne tiltani a peer to peer technológiát, ez eleve lehetetlen. Az viszont bosszantó, hogy emberek vonulnak az utcára szimpátiatüntetést tartani egy olyan kezdeményezés mellett, aminek elsődleges célja az, hogy ők más faszával verhessék a csalánt.

kapcsolódó témakör: kurvák és gengszterek (reklám, művészek és a webkettő)


A bejegyzés trackback címe:

https://tundergyar.blog.hu/api/trackback/id/tr521071828

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Golyóálló gondolatok 2009.04.18. 16:17:07

The Shape Of Capitalism To ComeEredetileg nem akartam foglalkozni a Pirate Bay ügyével, meg úgy általában a szerzői jogi mizériával, de most annyira felpörgött ez a téma, hogy mindenki hirtelen hatalmas szakértője lett a témának, pro meg kontra egyaránt,…

Trackback: Sárdobáló 2009.04.18. 11:30:13

Vesszőfutás a Kalóz-öbölben, avagy a Birodalom VisszavágBörtönbe vonul a Pirate Bay - adta hírül több internetes hírlap, illetve rádió is péntek déltájt. Aki számára ismeretlen lenne a Pirate Bay, vagy a torrent fogalma, annak álljon itt egy rövid ismerte…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kaboca36 2009.04.18. 12:27:38

Igazad van CApa .Sokkan csak mammognak de nem tudjak miröl.
Nallunk eleve az ures cd-ken rajta van a jogdij.
kivancsi lennek azt ki teszi zsebre.
100 db CD kb 15ezer az USA-ban $15-20 (4000 forint)

meg minek vegyek meg egy cd-t ha csak 2-3 szám tetszik róla???

lásd apple store, igen is az emberek hajlandoak fizetni csak ki kell fejleszteni a megfelelö rendszert.
a Sony most megy a youtube-ra a filmjeivel.

változik a világ alkalmazkodni kell hozzá nem ugatni.

Tepi · http://tangram.hu 2009.04.18. 12:28:47

@Samott: Emiatt teszem ingyen letölthetővé a dolgaimat. És gyakorlatilag nem rinyálásból írtam, nem is panaszkodom, csak Demo kommentje csalta ki belőlem a válaszomat, miszerint ha tetszik az embernek, akkor úgyis fizet érte. És ez egy kamu.

teisfiambluetooth 2009.04.18. 12:29:05

Előre is bocs, nem olvastam át az előttem szólókat. Másodszor bocs, mert már 1000x leírták máshol, máskor mások előttem, de...

Amikor képzeletbeli oszlopokba rendezzük a forint/dollár milliókat amivel a torrentezők megkárosították a zenészeket/filmeseket/programozókat akkor tegyük fel a kérdést, hogy ugyan meghallgatná/megnézné/használná a letöltése tárgyát ha fizetnie kéne érte?

Kissrác letölt minden új játékot ami megjelenik. 10-15E Ft/db lenne boltban. Meg tudná venni őket?A többség aligha. Kit károsított ő meg? Senkit, hiszen ha nem tölti le ingyen úgysem vette volna meg... Ellenben előfordulhat, hogy a 100 ingyen letöltött játékból az egyik annyira bejön neki, hogy megveteti a szüleivel, mert az anynira űber, hogy kell eredetiben.

Ugyanez igaz a filmekre és a zenékre is.
Ember rádióban meghall egy számot, megtetszik. Mi ez, ki ez? Youtube keres, talál meghallgat több számot. Majd keres torrent letölt, meghallgat egész albumot. Ezek de királyak! Jönnek szigetre/baltonsoundra/voltra! Jegyet megvesz, elmegy koncert/fesztivál. Ennyi. Ha egy varázsütésre megszűnne a lehetősége, hogy ingyen meghallgassa őket, akkor ugyan mikor emelné le az XYismeretlen nevű zenekar 3000Ft-os cd-jét a polcról? Soha, ott rohadna el, a koncertjükön meg nem 5000-en hanem 5-en csápolnának.

Mozifilmek? Hányan vannak akik "mi lehet ez, na mindegy IMDB-n kapott egy 4.5-öt letöltöm, ingyen az ecet is édes..." alapon néznek meg B, ZS kategóriás filmeket? Ugyan ki a tököm nézne meg sorra minden ilyen szart a moziban? Hol károsodott a film készítője? Maximum ott, ha nem lehetne letölteni senki sem látta volna azt a szart amit készített. :)
A gyűrűkúrára, meg a stártvárszra, meg úgyis beülnek moziba mert a látvány egész más mint otthon, még plazmán is. De beülnek párok/társaságok akkor is ha nagyon nem érdekli őket a film mert a lényeg az együtt elmenni vhova és nem otthon ülni. Ők úgysem töltik le, hanem megveszik a mozijegyet mert nem a film a lényeg, hanem a program. A DVD kölcsönzők, árusítók valóban rosszul járnak, de egyrészt az üres DVD-kre is rábasszák a jogdíjat ha Srekk van rajta, ha az unoka ballagási fényképei, másrészt legalább nem gyártunk annyi felesleges műanyag szart. A torrentről letöltött Shrek nem szennyezi a környezetet. :)

Végül de nem utolsó sorban szót ejtenék a nálunk szerencsésebb történelmi fejlődésű országok TVcsatornáin futó TV sorozatokról is. Ha valaki ma Magyarországon letölti a Született feleségeket, vagy a Battlestar Galactica-t, ahelyett, hogy megnézné valamelyik fos hazai kereskedelmi csatornán az nem lopás, hanem KRITIKA! Kritika az idióta műsorpolitikának. Ítélet, az össze-vissza vetített, állandóan más időpontokra helyezett, kritikán aluli szinkronnal, roszabb esetben megvágott valódi mostohagyerekként kezelt sorozatvetítések felett. Megkárosítottalak kedves TV2, RTLklub? Igen? Basszátok meg kivágom a TV-t is az ablakon, kiköttetem a kábelt és monitoron, netről szórakozok. Ti meg örüljetek együtt a győzike/mónika show lobotómián átesett nézöközönségével együtt a remek nézettségi adatoknak.

Az internetet kihasználni kéne tisztelt jogvédők, nem csak pampogni. A világ előre halad, a technika fejlődik és alkalmazkodni kell.

Na kb ennyi, megyek enni.
By

taurus80 2009.04.18. 12:32:06

Nos:

Sose vennék Kispál cd-t, mert a metált szeretem. De letöltöm, hallgatom, és volt koncert, elmentem, mert bejött. Ha nem töltöm le, nem hallgatom, és sose megyek koncertre. CD-t így se vennék Kispált. A zenekar nyert a torrenten egy koncertjegyet, és gyakorlatban nem károsítottam semmivel, mert ha nem lesz torrent, sose veszek majd tőlük cd-t, mert drága.

Letöltöttem a Moonspellt, mert a kedvenc bandám. Meghallgattam az albumot, és MEGVETTEM a cd-t, mert rajongó vagyok. Mondjuk kreatort sose ismertem, de töltöttem le, és mivel tetszik, az új cd-t megvettem. Más zenekartól sose vennék cd-t, de hallgatom őket (pl Finntroll), és elmentem a koncertjükre. Most ki nyert, és kitől loptam?

Ismerősöm letöltötte a Photoshop-ot, még régen. Megvenni nyilván nem tudta volna, de nagyon szerette használni, meg tanulta is. Az értelmetlen bölcsészdiplomája után el tudott helyezkedni grafikusként, és az a cég már megvette a PS-t. Tehát az Adobe nyert egy dolgozót, aki a szoftverüket használja.

Sok zenekar meg épp a netes terjesztés miatt futott be (Belga). A Nine Inch Nails becsületkasszában árulja a zenéjét a neten, és él, mint hal a vízben. Szegény kőgazdag stúdiók meg fosnak, hogy kihagyják őket a bizniszből, és a zenekarok a neten fogják direktbe értékesíteni a portékát.

Asidotus 2009.04.18. 12:36:17

Nem olvastam végig a kommenteket, ezért lehet, ami elhangzott már:
- A többség a kedvenceit a tévéből, rádióból ismeri meg. Oda márpedig nem kerülhet be minden produkció, egyértelműen a mennyiség miatt (csak a Hammerworld havonta 80-90 metallemezről ír!) Ha nem válogatnának közülük a kiadók, akkor soha egy banda sem lehetne sztár, mert egyszerűen elveszne a tömegben. És amit nem ismernek a tömegek, annak a koncertjére sem mennek el sokan. Felteheted a netre, és reménykedhetsz, hogy valamely újság/netes oldal jót ír rólad, és az emberek érdeklődni fognak irántad, de a sztárokat elfelejtheted.
(Sztárok alatt nem azokatértem, akiket a ngy kiadók lenyomnak a torkunkon, hanem azokat, akiket a kiadók befutattak, majd miután minőségi prdoukcióval álltak elő, sztárok maradtak: Madonna, Depeche Mode, Sting, GNR, Metallica, AC-DC, Prodigy)

hkalman 2009.04.18. 12:41:26

Tepi: Regelj egy - kulfoldon is - jol hangzo domaint, egyszeruen megteheted, hogy online meghallgathato minden ingyen, de a letoltesert mondjuk albumonkent 1$-t kersz :)

Esetleg a lejatszoba egy ertekelest is lehetne rakni, hogy kinek mennyire tetszett, mert a meghallgatta != azzal, hogy tetszett is. Ez neked is egy jo visszajelzes lenne, hogy amit csinálsz az mennyire jó, illetve melyik szam az, amelyik jobban ill. kevesbe tetszik a hallgatoknak.

Egy kis ingyen reklamot meg tudsz magadnak csinalni, ha akarsz, hogy oda is talaljanak a hallgatok ;-)

(mondom ezeket ugy, hogy gozom sincs ki vagy es mit csinalsz, mert nem hallgattam bele)


A masik resze pedig, hogy Demo nem mond feltetlenul hulyeseget, hogy ha letolt egy teljesen ismeretlen eloadotol valamit es megtetszik, akkor lehet, hogy meg is veszi. Velem is megesett, hogy egy eloado weboldalan olyannyira megtetszett a felrakott album, hogy miutan online meghallgattam mar rendeltem is, pedig nem volt egyszeru ralelni, mert fiatal volt es akkoriban meg nem is volt ismert...

Samott 2009.04.18. 12:41:33

@Tepi: megneztem a honlapodat, szvsz nem jo ez igy... oszinten szolva en a ha komolyan gondolnam ezt a helyedben, minden letoltes gomb melle tennek egy donate gombot es direktebben reklamoznam a dolgot... pl. a letoltes oldalon is jeleznem a megvasarolhato albumot, illetve tudatositanam a letoltokben hogy bar ingyen adod minden tamogatast szivesen fogadsz. Egy donate gomb a keped alatt ehhez keves... en csak tippelek, korbe kellene nezni, masok hogy csinaljak ezt.

Viszont BKV bar tenyleg durvan fogalmaz, abban igaza van hogy ez fokozatos dolog... letolti aztan anyaz hogy miert pazarolt erre idot meg savszelt, letolti es azt mondja magaban ez biza jo volt, letolti es bookmarkolja a helyet, letolti es megkoszoni... es meg csak ezutan jon az hogy tamogat is teged.

baget 2009.04.18. 12:42:09

Az igazán minőségi filmet, zenét stb-t meg fogod venni. Én legalábbis megveszem.
Csak nem mind egy hogy premier időben 5kilóért veszel DVD-t vagy kis idő elmúltával 1-1,5 ért.
Irreálisak az audio-viz munkásság árai, fizetési arányokban nézve.
De haragudnék is magamra, ha nem lenne meg pl. az összes Cseh Tamás bakelit.
Mert az olyan, hogy örök.

Kopi3.14 2009.04.18. 12:43:08

modortalan leszek: amíg a szájbabaszott paraszt vadbarom kiadóvállalati koncentrációs táborba való emberszerű férgek a legális vásárlókat basztatják olyanokkal, mint dvd legelejére feltett kikerülhetetlen a letöltés is lopás baormságok, addig dögöljenek meg a saját szarukban, és igenis virágozzon a letöltés. A trágya meg fulladjon meg magában.

mondom ezt úgy, hogy rnegeteg cd-t, dvd-t veszek eredetiben, könyvet amit lehet eredetit olvasok, nem fénymásoltat, szoftverből is igyekszem legálisan működni.

A torrent egyébként tökéletesen működik legálisan is, pl linux disztrók leszedésére, megosztására, vagy játékpatchek terjesztésére, a központi szerverek leterhelése nélkül.

teddyde 2009.04.18. 12:43:49

Kedves cikkíró! Most menj haza, és számold össze, hogy az otthon található gépek hány százalékán van eredeti windowsod.

Asidotus 2009.04.18. 12:44:03

@taurus80:
A Nine Inch Nails-szes példával az a baj, hogy őket még anno a profitorinetált kiadók juttatták a csúcsra, ha nincsenek, akkor Trent Reznor lehet, hogy ma is valami külvárosi klubban nyomná a zenéjét, és az a kevés szerencsés, aki találkozott vele, az lelkendezne, de hangjuk elveszne a tömgben, ahol mindkeni a saját személyes kedvencét szajkózza.
Elég megnézni, mi történt a Beatles óta. Ők mindenki kedvencei voltak, azóta sem tudott senki sem akkor népszerűségre, annyira egyértelműen széles körben való elismertségre tenni, azért, mert annyiféle zene van. 1989-ben a Pokolgép Magyarországon 100 ezer lemezt adott el, ma 5 ezret sem. Nem a Gép lett gyengébb, hanem annyi másra tud költeni az ember, mert annyi minden jelenik meg. Mindent nem vehetsz meg, minden koncertre nem mehetsz el, mert vannak fizikai korlátaid.

Bangjohansen (törölt) 2009.04.18. 12:44:05

Tételezzük fel, hogy nem töltöm le X filmet torrenten. Így nem tudom, hogy az jó film és boldogan élek bölcs tudatlanságban.
Ezek nem veszem meg a Nők Lapját, aminek a címoldalán az X film sztárjával készült interjút reklámozzák. Szó nélkül elmegyek a joghurt vagy pudingos dobozok mellett a közértben amin az X film figurája van. Nem veszem meg a gyerekemnek a sarki trafikban az X film főhős gumifiguráját és amikor valamelyik kereskedelmi tv leadná X filmet én elkapcsolok egy másik csatornára, mert nem tudom, hogy X filmet meg kellene néznem.

Azaz lehet, hogy nem fizetek magáért a filmért, de még a másodlagos bevételeken keresztül (fotó jogdíjak, reklámfigurák,tv nézettségből fizetett jogdíj) én is fizetek a film készítőinek. És akár megvehetem 990-ért DVD-n a Tescóban is ha tetszett (mert ugye a Divx minőség csak letölteni jó).
Ez mind pénz. És amennyire tudom a másodlagos bevételek sokkal nagyobbak mint a jegyeledásból származók. Meg kellene gondolni, hogy ha ezt hajlandó lennék fizetni, akkor azt hagyni kéne.

hkalman 2009.04.18. 12:45:49

Es ami meg fontos, hogy itthon ne is vard, hogy PayPal-on barki is fog fizetni. Azt tapasztaltam, hogy a webaruhazainkban online fizetok mind a CIB bankos kartyaelfogadast valasztjak es senki sem a PayPal-t.

Samott 2009.04.18. 12:49:12

Meg egy dolog, zeneben nem nagyon tudok nyilatkozni, de filmeknel eleg gyakran elofordul, hogy a letoltott es jonak talalt filmeket megveszem "eredetibe"... gyakorlatilag feleslegesen, mert a film ott figyel a vinyon (neha mar HD minosegben) es inkabb azt nezem mint a gyari lemezt, amit teleszornak atugorhatatlan fenyegetesekkel (erted ezt? engem fenyegetnek, aki megvettem az eredeti lemezt - ilyen nincs a masolt peldanyokon;)) a legnagyobb gond ezzel, hogy neha nagyon nehez beszerezni oket, ha az ember egy kicsit valogatos. Meg perzse az, hogy ebbol a legkevesebbet pont az kapja, akit szivesen tamogatnek. Megis megnyugtatja a lelkem...

Meg egy gondolat az elozohoz: nekem nem lenne pofam masolt cuccot ajandekba adni, itt meg van keresnivaloja az eredeti kiadvanyoknak.

Tepi · http://tangram.hu 2009.04.18. 12:49:17

@hkalman: A következő lemezem amúgy kártyás fizetéssel lesz majd elérhető... Pont emiatt. Bár sokkal több letöltő érkezik külföldről, ezért választottam a paypalt. odakint már azért elterjedtebb.

vita-min 2009.04.18. 12:49:26

@hkalman: ... mert a PayPal-lal is embargón voltunk évekig baszki! Mi mindenen csak szopunk. Én inkább fizetek PP, mert kevesebbet kell gépelni, meg memorizálni.

Kopi3.14 2009.04.18. 12:53:11

Egyébként ha valaki tud nekem helyet modnani, ahol tudok Tarhonya kedélyzenekart venni, az jelezze, rohanok vásárolni. Ha valaki tud nekem Berlin felett az Eget keríteni, hasonlót cselekedjen.stb.stb. Amit a kibaszott redves kurva kiadók nem hajlandók árulni, azt hogy szerezze meg az ember, mint szerintük lopva? Pl Volt egyszer egy vadnyugat. Érdeklődtem utána dvd kapható-e. nem. Nem is lesz. Köszönöm, akkor torrent. A kiadók meg talán jobban tennék, ha flemérnék mire van igény, nem pedig tömni akarnának minket, mint a libát. Négy mancsot nekik.

taurus80 2009.04.18. 12:54:13

@Nűnű:

Igen, a NIN még régen lett sztár, ezzel nem vitatkoztam. Csak jeleztem, hogy ők így próbálnak mostanában boldogulni, nem egyedüliként. A kezdők nyilván bajban vannak mert dugig vagyunk zenével. De sosem lesz olyan a helyzet, hogy mindenki boldog legyen.

gastro vazze 2009.04.18. 12:56:25

Én a Takent már alig vártam, hogy megnézhessem... Le is töltöttem, qrva jó volt...Nem tehetek róla, hogy a mozikba csak idén márciusra ért be...Sajnálom, nekem decemberben volt kedvem megnézni, így nem tehettem mást!

Survivort, 24-et hol a retkes faszban tudom máshol követni?

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.04.18. 12:56:33

"Lopáson kívül használod egyáltalán bármire a Pirate Bay-t, vagy valamelyik hasonló oldalt?" Milyen lopas, te korlatolt idiota? Ki lop, mit es kitol? Ki jar rosszul? Olvasd mar el a kommenteket hatha rajossz, hogy mennyire nagy luzer fasz vagy.
Ha nezem mondjuk a Prison Break-et eredetiben angolul, hogy gyakoroljam a nyelvet, akkor most ezzel kit bantok? Soha nem adnek penzt erte, mert annyira nem jo. Viszont rakattintottam egy csomo embert es van aki meg is vette dvd-n. Nekem nincs dvd lejatszom. Szoval vesztett barmit is a FOX? Nem, ellenkezoleg, nyert. Ingyen nepszerusitem a sorozatat, amibol bevetele van es raadasul ha az RTL meg a TV2 nyomonkoveti az illegalisan letoltott sorozatok aktualis nepszeruseget, akkor abbol megint van nagy bevetel ha bevasarolnak beloluk. Szoval bocs azert, hogy idiotanak hivlak, nyilvan banto, dehat hogy lehet ilyen postot irni?

Eastbay1 2009.04.18. 12:56:47

Kedves Boholy, gondolom tudod szerkeszteni a saját írásaid. Azt tudnám javasolni, hogy baromigyorsan szerkeszd ki az egész posztot a kukába, mert csak hülyét csinálsz vele magadból.

flimo13 2009.04.18. 12:57:37

Hülye vagy fijam-lányom, ez nem lopás, sőt idehaza még csak nem is illegális. Azt meg nem tudom, ki melyik kisujjából szopta, hogy torrent nélkül valaha is megnézném teszem azt a Betépve című filmet. Azért ezt írom, mert a lewarezolása után nem sokkal megvettem dvd-n. Nahopáá, ezt melyik rovatba írjam?

Vagy hogy a sorozatdvd-ket említsem, HBO híján mai napig nem látom a Róma című sorozatot, és ingert se érzek, hogy eredetiben figyelgessen a polcomon. Szinkron ritkán jó, pl a BSG-t totálisan elrontja, magyarul annak se biztos, hogy rajongója leszek. Persze, a gagyi szaroknak kára van, mert ingyen lehet csekkolni az egészet, és a fosért hülye lesz fizetni még egy gyűjtő is.

vita-min 2009.04.18. 12:58:19

@gastro vazze: ja, a TSCC is behalt az 1. évadnál, mert NEM KASZÁLT ELEGET a TV2 vagy mittudomén melyik, mert ugye SOSEM nézek TV-n sorozatot!

Magustanonc 2009.04.18. 12:58:48

SZVSZ a jogvedok keze bilibe log, ha azt kepzelik, hogy mindenki megvenne a letoltott anyagokat, ha nem lehetne letolteni.

Mivel tudjak bizonyitani az okozott kart?

Peppone Botazzi 2009.04.18. 13:03:11

Gondolom a postoló jogtiszta oprendszer és office csomag alól írta a posztot...
A DVD-k árát megemelték a hologrammos matricával valamint egy lemez film ne legyen 5-10-15 ezer forint amivel lehúznak és akkor kifizetem. Valamint egy lemezen nekem ne 12 szám legyen, mert akkor a 2 órás zenehalgatás lemezcserékkel megy el.
Lehúznak nemzetközileg az euró miatt, lehúz a kormány, lehúz a helyi vezetés, meglop a posta, lehúz a parkoló társaság. Ott vagyunk lehúzva átverve ahol lehet. Hol nem szarom le az álszent posztoló erkölcsi aggályait? Nem sírok a piratebay miatt, tiltsák be, jön majd 20 új egyből másnap.
Amúgy csak úgy eszembejutott, a múzeumokban miért van belépő ha az az állam tulajdona és a nemzeté?

Peppone Botazzi 2009.04.18. 13:03:53

Nem féltem én a hiéna kiadókat, meg a 100-ezrekért negyed órát haknizó művészeket sem...

szmoker (Homo Trollicus) 2009.04.18. 13:05:03

Csak annyit szeretnék mondani, hogy a Monty Python megelégelte, hogy a Youtube-on kalózkodják a műveiket, ezért NEM perelt, hanem ők maguk tették fel, fullos HQ minőségben a cuccaikat. Bosszúból :)
Ennek örömére a Monty Python DVD-k eladása 23 000 (azaz, huszonhárom EZER) százalékkal nőtt.

vita-min 2009.04.18. 13:05:26

... nem akarom hergelni magamat és a tisztelt torrentező társakat, de a TV-ben ha meglátok egy kibaszott reklámot, kiver az ideg! Hogy a k.any... bocs visszafogom magam, szóval hogy merik a fárasztó napom után (mert én rendes munkával szerzem a pénzemet) a jó kaja meg sör mellé tervezett esti szórakozásomat elrontani a szemét, senkit nem érdeklő úgysem-aztveszem-bazdmeg reklámjaikkal! Megint a torrentnél kötöttönk ki nem? Látott valaki letöltött filmben reklámot? Na én azoknak TÉNYLEG fizetnék, azoknak az anonim, markukat nem tartó rajongóknak, akik kipucolják a szemetet a sorozatokból. Meg a feliratfordítóknak!

Peppone Botazzi 2009.04.18. 13:06:57

Feliratfordítók for president. Persze az is hír volt hogy a kiadók, meg stúdiók lopják a munkáikat. Akkor most?

Tib 2009.04.18. 13:07:40

Ez egy kiváló post volt, nagyon tetszik, gratulálok!

Én kb 20 éves koromig nem nagyon tudatosítottam magamban, hogy a warez lopás, de mondjuk magamnak nagyon nem is töltögettem le, max. pár játékot, de tényleg csak pár darabról van szó.

Érdekes, hogy filmet sose töltöttem le, és audiót is nagyon keveset, tipikusan olyat, amit ha megvesztem volna se tudtam volna megvenni, annyira ritka vagy régi volt.

Aztán egy nap eldöntöttem (nagyon kemény döntés volt), hogy legyen minden legális. Nekiálltam nézni az open source termékeket, és a titok az, hogy néha sokkal nehezebb megtanulni őket, de van sok, ami versenyzik a fizetős megoldásokkal.

Ami játékot játszom, azt mind megveszem, általában amikor már 1000-2000 Ft. Nekem nem sürgős, hogy állandóan a legújabbal játszak, pl. Crysis is most lett meg akcióban, 2000 Ft-ért. Ráadásul olyanokat választok, ami elfut a viszonylag gyenge gépemen, és nem zavar, hogy nincs rajta plusz öt textúra meg 8x antialias. :-) (A Crysis speciel pont kivélel, minden lowban épp elmegy...)

Ha az ember kialakít egy nyugodt vásárlási szokást, akkor egyrészt ötödáron veszi meg a szoftvereket (és elég 2 évet várni), valamint amiatt, hogy két év késésben van, fillérekért lehet megvenni, ami a jelen pillanatban high-end hardvernek számít.

Szóval ennyit erről, és egyébként én pont annyit játszom a játékokkal, hogy az a 2000 Ft egy jó ár/érték arány, nem vagyok poweruser.

Zenékkel kapcsolatban örülök, hogy megszűnik sok helyen a DRM, nem azért mert szeretném másolgatni, hanem sok zenémet lenyelte egy DRM váltás, és nem fogom többet visszakapni a licenszemet.

Manapság egyébként nagyon sok jó ingyenes zeneforrás is van, meg lehet belehallgatni, 200 Ft meg nem tétel sok esetben.

Egyébként a zene témában felemásak az érzéseim, mert tényleg van sok olyan zene, amit sose ismertem volna meg, ha nincs fent a neten, másrészt viszont valljuk be, nem vettem meg a nagyrészét, VISZONT megvenném, ha tudnám hol a túróban lehet.

Mindenesetre mostanában már nem töltök le zenét, inkább olyan témájú rádiót keresek (akár a neten is), ahol a nekem tetsző zenék vannak, és ha találok nekem tetszőt, rákeresek a szövegére, és mindig megtalálom utána online boltban.

Videót pedig veszek DVD-n.Megvárom, amíg lemegy 1000-2000 forintra, és lehet gyöngyszemeket találni.

Az a jelszó, hogy nem kell mindent, azonnal. Ez az, amit az egész piac sulykol, hogy MOST vedd meg, mert nem lesz holnap, kifut, nem adják tovább el, stb. (A lófaszt.) Ez egy mantra.

A hülye user meg elhiszi, aztán megy venni (Amerikában), itthon meg van a savanyú citrom, itthon is mindenki AKAR, igy hát megszerzi.

Pedig csak egy kicsit kell várni, és az ember 1/5 áron, reális értékért reális áron, mindent megvásárolhat legálisan.

Úgyhogy mindazok, akik elmagyarázzák, miért nem lopás a warez vagy downloadz, azok igenis bűnt követnek el, és ez a legbutább bűn a világon: egyszerűen mohók és türelmetlenek, és emiatt lopnak.

Mellesleg érdemes lenne a tényt, hogy ezek a dolgok lopások, már kiskortól kezdve tanítani, ugyanakkor egy viszonylag türelmes hozzáállást tanúsítani, mert a tiszta élet szándékának belülről kell fakadnia, nem külső kényszerrel elérni.

Végül pedig azzal egyetértek, hogy Photoshop, Matlab, Maya, stb. esetében kellene egy olyan nonprofit licensz, ami nem az Educational, fillérekért (tényleg, ti tudjátok, ha diákok vagytok, milyen olcsók ezek??), hanem egy olyan, ami nagyon olcsó, és az ember maga tanulhasson belőle. A 30 napost trialok tipikus mellékvágányok ezek esetében...

Én megoldottam: Gimp, R és Scilab, Blender, és mindegyikkel boldog vagyok, arra jók, hogy magam játszak.

Ha meg egy termék kitermelné az árát (pl. nagy PS guru vagyok, munkahelyen ezt használtuk orrvérzésig), akkor megvenném. Nem vagyok mazochista, azért tudom a különbséget a Gimp és PS között...

Na jó, ennyi a gondolatom.

Nymus 2009.04.18. 13:07:52

Az alapvető probléma, hogy sokmindent legyártanak az amcsik, amit utána az ott megfizethető áron próbálnak benyomni máshova. Ugyanannyiba kerül az angolnak mint nekünk. Amíg 10000 Ft egy kurvaszar játék, addig nekem ne sírjon. A zenészek koncertezzenek, ne pedig azon a kurva mp3-n szívják a fogukat. Egy kurva album 5-6000 Ft. Mire?????? Egy kurva számot szeretnék róla meghallgatni. Ezért fizessek?

Az alapvető probléma az, hogy ha letiltják az összes torrentet, a zeneiparnak szerintem annyi. Bár néha talán jól is jönne.

Ja egyébként amiből te szerencsétlen cd-t veszel, annak nem tudom hány százalékát Uchrin faszom tudja hogy írják Benedek kapja, meg a sok tetves nyálcsorgató. De te fizess csak!

midnight coder 2009.04.18. 13:08:03

A linux distribeket is torrentről tölti mostanság az ember.

Másrészt eleve hülyeség így számolni. Az áltagpolgárnak van mondjuk havi 5000 forintja kultúrára. Ezen túl a büdös életben nem fog tudni neki a kiadó eladni sem zenét, sem filmet sem semmit. Így ha az átlagpolgár havonta letölt 50 000 forint értékű filmet, könyvet, zenét akkor sem károsította meg egy fillérrel sem a multikat, mivel az említett 5000 forinton felül sz*rt sem tud venni ha ki akarja fizetni a rezsit és enni is akar. Azaz a letöltésből származó kár 99.9%-a a Holdban van.

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2009.04.18. 13:11:54

A cím jó nagy pöcsség. A szokásos, igaz már kicsit unalmas, P2P = warez vonulatot próbálja meglovagolni, majd kiderül sikerrel-e.

@Nűnű: Viszont ők megtették, rengeteg másik együttes meg nem. Akiket szintén a pénzéhes kiadók jutattak oda.

longlife · http://testepitescsakitt.blog.hu 2009.04.18. 13:13:55

Szánalmas bejegyzés! Lopással vádolsz embereket.. ha megneveznél vkit is már hamis vád lenne, egyébként ott az artisjus matrica a pendrivokon nemsoká meg minden szaron... senki nem lop semmit... igen, védeni kell a szellemi alkotás de nem így! ha 200 ft lenne egy cd akkor valszeg többen vennének. És már az előállítási ktg-re sem tudod rákenni a magas árat mert nem kell dvd/cd/kazikat előállítani. Mindenki le tudná tölteni és hidd el, 200Ft-ot egy albumért mindenki fizetne... A előadó meg nem ebből fog megélni hanem az egyéb jogdíjakból (rádió, tv, hakni, stb stb.) imádom az ilyen önjelölt megmondó embereket akik majd a köznép számár jól megmagyarázzák egy gagyi sör-pizza metafórával hogy mit is jelent egy bírósági ítélet... ami ráadásul nem is jogerős!!! szevasz..

nemecsek ernő áruló 2009.04.18. 13:14:53

Globális szemszögből igazad van, magyar viszonylatban azonban vitatkoznék!
Kulcsszó: Artisjus matrica!

vita-min 2009.04.18. 13:21:25

Nem értem mit atisjususoztok! Ti komolyan boltban vesztek DVD-t? 300-ért? Segítek, Ecseri, cdbolt.uw vagy mittudomén, stb. Garantált, matricamentes 50-60Ft-os DVD-k. Esetleg hamis, csak oda kell figyelni. Nehogymá' a letorrentezett anyagot ha esetleg kiírom, és nem fizettem a szemeteknek, mégis beleessek a másik csapdájukba bazdmeg!

big_mike 2009.04.18. 13:22:28

kedves cikkiró, mint tudod magarországon KONTRASZELEKCIO van kb 50 éve. Ez azt jelenti, hogy a sok kis einstein aki valóban tehetséges, nem engedheti meg magának hogy szoftvert vegyen, és ha szeretne doktor vagy hires fizikus lenni, akkor bizony lopnia kell. a legjobb példa ez enyém, biztos nem lennék mérnök / vezetö, ha nem lett volna a lopott szoftver. Szüleim értelmiségiek voltak az átkosban (6 diploma mielött születtem), gondolhatod nem a gyerek tanszere volt a legfontosabb kiadás, hanem az étel és a rezsi. Sajnos a magyar oktatás még mindig gyerekcipöben jár, bármit is mondjanak a tolvajok akik szétlopták. Szóval az argumentumod helyes, szerintem adjátok vissza nekünk rendes embereknek az ellopott pénz töredékét, mondjuk 2000 milliárd forintot, és akkor mindenki megveheti a szoftvert amit szeretne.

vita-min 2009.04.18. 13:23:50

@vita-min: látjátok, le sem bírom írni a nevét ennek a szarláda társaságnak. Pedig annó tanultam latint, meg jogot is.

vita-min 2009.04.18. 13:28:09

@big_mike: de gyönyörű megjegyzés! Köszi. Mindig azok pofáznak legjobban lopásról, akik maguk TÖBBET LOPNAK. Egyszerű módja ez a figyelemelterelésnek. Pszicológiában compulsio a neve. Ezt csinálják. Kurva Artisjustus (baszki fél percig betűztem) egyszer beperelünk!

Kopi3.14 2009.04.18. 13:30:02

@Tib: Asszem IDEAS volt pár éve 80k HUF oktatási verzió, Solid works meg talán ingyenes, küldözgetnek cd-t a cégtől, ami egy évre jogosít fle, de akkor kérhetsz újat. plusz van valami ingyenes linuxon is futó CAD, ami meg magáncélra félévente hoszabbítható licenszel ingyenes.

2009.04.18. 13:31:05

Jön majd a komplett decentralizált p2p, ahol nincs semmilyen szerver, otthonra meg a titkositott particio.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2009.04.18. 13:33:52

A torrentezés elve tökéletesen működik a blogoknál is. Elolvastam a posztot, ingyen. Szarabb, mint egy Uwe Boll film. Egyikre sem szánok többé időt.

A szerzői jogokhoz még ennyit: változik a világ, változik a technika, az eljárás, minden. Aki nem képes alkalmazkodni, az beszopta. Ez a természet rendje

midnight coder 2009.04.18. 13:35:29

Amúgy meg: Ne Lopj! A kiadók nem szeretik a konkurenciát!

vita-min 2009.04.18. 13:37:55

@midnight coder: Legyen ez a torrentezők jelmondata!

Demo · http://nepkoztarsasagot.blog.hu 2009.04.18. 13:41:26

Ó basszáj, index címlap. :D

@Tepi : nem olvastam el az összes kommentet én se, csak az elején, meg a fő posztolónk majd úgy is válaszol jól holnap, úgyhogy neked, mert zenész vagy, aztán aztán'.

Mára a szerző dolga nyilván megnehezedik, mert ha valaki tényleg fizet a zenéjéért, az jellemzően nem maga a szám miatt van - hisz azt gyak. megkaphatja ingyen. Ellenben azáltal, hogy az ingyen számok miatt sokkal többen ismerhetnek meg, keletkezik neked egy járulékos plusz, amit valahogy le kell aratni, ha pénzhez akarsz jutni: mondom, egyszerűen megváltozott a struktúra, és nem ott véget a dolog, hogy kicsengetsz sok pénzt a stúdióért meg az artisjusnak, aztán tartod a markod, hogy na, pénz.
A paypal meg egyéb adakozás meg egyelőre elég körülményes, azért nem élnek vele az emberek - eddig a legjobb kezdeményezés az BPRNR-en volt, ahol kétszáz forintért bármelyik banda albumát rárakták az mp3-adra, és az a kétszáz tényleg a bandának ment, tudtommal. Ha ennek lenne egy otthonról elérhető változata, akár emelt díjas sms-sel (aminek ugye a felét benyelné az aggregátor, ezért szintén szopás), akkor, talán.
Ami a legsikeresebb új modell, az viszont az ingyen zene + adakozási lehetőség + turné meg merch ezerrel, már ha tényleg ebből akarsz megélni. Csak meg kell találni hozzá azokat az embereket, akik tudnak ebben segíteni (szervezők, más bandák, kisebb labelek, etc.), az artisjust meg szerintem gyújthatod fel, mert rabló egy banda.

big_mike 2009.04.18. 13:41:30

kicsit off-topic: ha a magyarországon tegnap lefülelt srácok (250 TB warez) nem használtak valami truecrypt-et (random enyryption key from RAM) akkor valahol maguknak ásták a vermet, hisz semmibe nem kerül ugy titkositani a merevlemezeket, hogy kikapcsoláskor elveszik az encryption key és az összes adat ... ha meg évente több mint 1 unexpected reboot van, akkor a szerverrel van baj.... megnézném a tisztelt csúcstechnológiai nyomozo osztályt a biró elött egy rakás ÜRES MEREVLEMEZZEL, magyarázkodva, hogy miért a TÜNETET kezelik és nem a probléma gyökerét :)

karelgott · http://nylon.blog.hu 2009.04.18. 13:45:05

Nem érint a dolog.
Nem tudom miaz a torrent és nem használok ilyen izéket.
Ha kell valami azt megveszem pénzért.
De általában nem kell.
Ciki?

minifik 2009.04.18. 13:45:52

igen azért használom és fogom használni hogy ne fizessek érte 1 forintot sem az internet elérést nem számítva

és csak ajánlani tudom mindenkinek mint ahogy teszem is
büszka vagyok magamra? köze nincs ehhez a büszkeségnek! szégyellem e magam?
eszem ágában sincs!
kiröhögöm e a szerzői jogokat? ki!
miért teszem? mert cinikus vagyok ahogy minden nagymogul!
szerinted kifogásokat keresek? akkor neked jó a szemed!
ennyi!
perelj be!

1épként is nem a letöltést büntetik mária országában, hanem a megosztást de ez olyan apró különbség hogy ezzel már ne is foglalkozz, hanem nevejj 1ből te álszent fos

szerinted miért lehet töltögetni? jah azért szerinted mert még nem voltak olyan ügyesek hogy ezt megoldják? ugyan már te kis naiv. nem godolod hogy amikor 2Mbites adatkapcsolatot képesek vagyunk a föld és a mars között felépíteni akkor ez valahogy meg nem sikerül???
hát persze! még véletlenül se gondolj arra, hogy a fenálló rend képviselői hathatósan részt vesznek és részesülnek ezen állapot fentartásában. áhh ne is nem neked való gondolat. neked csak a szmissz end vesszont tudom ajánlani, vagy 1 bicikli túrát hoffman dokival a kisavazóshóból tudod... nem? meglepődtem volna

telibeszarom hogy tönkremennek ez az evolució bár 1esek szeretnék konzerválni hatalmukat és befolyásukat. igen ez az ő logikájuk az enyém meg az hogy ha lehet a legolcsóbban jussak hozzá bármihez is amire csak szükségem van. és igen ha lehet nem fizetnék semmiért.
miért tán ehhez te máshogy viszonyulsz?
ha igen akkor a vásárást kezd 1 gerinccel!

hRaVeN 2009.04.18. 13:46:23

Kedves Posztoló!

Alapvetően hibás a munkahipotézised. Eleve kár ilyen
oszlopokba szedve megszámolni, mennyi kárt okozunk bárkinek is,
hisz miből gondolod, hogy aki letölti azt a filmet, albumot, az megvenné abban az esetben, ha nem tudná letölteni?
Naugye hogy nem. Itt a hiba. Innentől teljesen értelmetlen forintosítani az egetrengető károkat :)

Egyébként pedig Magyarországon teljesen legális letölteni
SAJÁT HASZNÁLATRA filmeket. persze én is elítélem ha valaki ezekből megpróbálna saját hasznot húzni (na ez lenne a más f*szával a csalánt, nem pedig az amit írtál), azokat csak testüregmotozzák meg a sünök, nem kár értük :)
Ha tényleg komolyan gondolod a fenti posztodat, akkor remélem még soha senkinek nem adtál véletlenül sem kölcsön tankönyvet, illetve videókazettát, de még audiocd-t sem, mert az is ugyanilyen "bűn", szóval javaslom evezzünk vissza a magyar realitás, kissé halszagú zavaros vizeire.

ave 2009.04.18. 13:46:32

Jofajta regimodi megoldas, bezaratjuk, es a tobbi meg bofosik, es bezar. hehe. Dehogyis zar be. Ellenben az valoszinu, hogy az SMSwarez tipusu kalozokat megtamogatja ez a rendszer.

Az kurvaisten, hogy nem sok film van, amiert hajlando lennek fizetni tobbezer forintot, ahogy manapsag a DVD-k mennek.

vita-min 2009.04.18. 13:52:12

Áruld el Boholy, de őszintén, "még egy ilyen kis blogposzt begépelése is pénzbe kerül" mennyibe baszki, mennyibe? Ne hazudj, hogy szombaton dolgozol!

Martian (törölt) 2009.04.18. 13:52:47

Na majd ha jön a Star Trek-es replikátor, akkor majd nagyobb balhé lesz, hogy már a szomszéd is E osztályú Mercit replikáltatott magának...
:)))

mazsi6000 · https://tudnijo.hu 2009.04.18. 13:52:57

Nem tudom mi itt a probléma.

Már évek óta beletették a DVD-k CD-k (mostmár a pendrive-ok!!!) árába a jogdíjakat.
Gyakorlatilag nem tudok úgy üres adathordozót venni, hogy ne fizessek átalányt a kiadóknak. Még az is fizet, aki az életben nem fog semmi jogvédett anyagot rátenni a pendrive-jére.
Innentől kezdve miért is van ingyen a letöltött film?

teddyde 2009.04.18. 13:57:44

Ajánlom mindenki figyelmébe az asva.info-n megjelent cikket a torrentezés gazdasági hatásáról: asva.info/a-bittorrent-letoltesek-gazdasagi-hatasa-2009-03-28.html

zila 2009.04.18. 13:59:45

A letöltés akkor is legális Magyarországon ha kimoderálsz :)

zila 2009.04.18. 14:00:27

Elnézést nem moderálás van, hanem vak vagyok :))

vita-min 2009.04.18. 14:00:49

@vita-min: bics, nem szombat, de 2009.04.17. 22:34 se munkaidő. Amit te csinálsz az bűnpártolás.

avejoe · http://ostobacsajok.blog.hu/2008/04/14/avejoe_szuletese_es_megdicsoulese 2009.04.18. 14:05:45

Nem olvasom végig a kommenteket, úgyis nagyrészt ugyanarról szólnak :)

Inkább a magyar jogdíj téma az érdekes:
A véleményem annyi, hogy amíg fekete pákó, győzike és hasonló tahók egy kanyi fillért is kapnak jogdíjakból, addig LE-TÖL-TÖK.

Punktum.

vita-min 2009.04.18. 14:10:32

@mazsi6000: olvastad: vita-min 2009.04.18. 13:21:25

Bár Boholy.asva.hu szerint ez is pénzbe kerül, idemásolom mégeccer:

Nem értem mit atisjususoztok! Ti komolyan boltban vesztek DVD-t? 300-ért? Segítek, Ecseri, cdbolt.uw vagy mittudomén, stb. Garantált, matricamentes 50-60Ft-os DVD-k. Esetleg hamis, csak oda kell figyelni. Nehogymá' a letorrentezett anyagot ha esetleg kiírom, és nem fizettem a szemeteknek, mégis beleessek a másik csapdájukba bazdmeg!

pitaa 2009.04.18. 14:16:49

öcsém, de egyszerű vagy. ki se fejtem miért, nincs értelme. már kifejtették sokan előttem itt is, meg máshol is. csak el kell olvasni. ha nem látod, hogy itt sokkal többről van szó, mint illegális letöltésekről, akkor felesleges bármiről is beszélni. további sok ilyen értelmes postot :D

pazola 2009.04.18. 14:22:59

" Lopáson kívül használod egyáltalán bármire a Pirate Bay-t, vagy valamelyik hasonló oldalt? "

Nem.

Manyizga (törölt) 2009.04.18. 14:23:46

tegyük fel, hogy mostantól nem lehet letölteni semmi illegálisat. Ennek következtében az internet forgalom a tizedére esik vissza. Ebből következik, hogy az 1Mbit-nél gyorsabb csomagok 90%-a lakossági előfizetők számára feleslegessé válik, ezért lemondják. Itt lesz a net, kiépített 2x6 sávos autópályákkal, amelyiken majd 1 sávon halad a forgalom... az ISP-k fognak legjobban szívni... :)

macilaci 2009.04.18. 14:26:27

1. Mi a lófaszt csináljak, ha olyan film érdekel, amit kurvaországban nem adtak ki, mert nem hozna százezercsilliárd forint hasznot, csak ötvenet? (Soraljam, baz'meg?) Nézzek győzikét, mi?

2. Mi a lófaszt csináljak, ha kurvaországban a filmek 98%-át hihetetlenül pocsék minőségben fordítják és szinkronizálják?

3. Mi a tetves lófaszt sírsz, minden nyamvadt DVD (és mostmár flash disk) árában kifizettem azt a jogdíjat, ami azért van beelrakva, mert rólam eleve azt feltételezik, hogy más szellemi termékét fogom rajta tartani? (És nem a napi mentéseket a szerverről, heti 4-6 dvd mennyiségben.) A saját fényképeim (ideiglenes) tárolására használt SD kártyák után vastagon jattolok fekete pákónak, korda gyurinak, demjén rózsinak, és a hasonló magas színvonalú művészeknek.

4. Tovább is van, mondjam még? Szerintem már mondták elegen előttem is.

mazsi6000 · https://tudnijo.hu 2009.04.18. 14:29:21

@vita-min:
Ja, vehetsz az ecserin olyat, amiről két nap múlva eltűnik az adat, esetleg szarrá törik a DVD olvasódban.
Mindkettő megtörtént már sokszor, sok emberrel. A közös nevező, a gaygi minőségű lemez volt.

ready_real 2009.04.18. 14:29:43

Egyrészt itthon a magáncélú letöltés NEM BŰNCSELEKMÉNY.
Másrészről meg azért fizetem a cd-re, DVD-re, Pendrivera (amin saját tartalmaimat rakom, mégsem kapok semmit az artisjustól ...) az artisjus matrica árát, hogy ezzel kifizessem azt, ha véletlen jogvédett tartalmat raknék rá.

mazsi6000 · https://tudnijo.hu 2009.04.18. 14:36:22

Ennyi.
Gyakorlatilag az artisjus legalizálta magyarországon a torrentezést, hiszen előre fizetünk azért amit majd le fogunk tölteni. (Még az is fizet aki nem fog.)

baliquez 2009.04.18. 14:38:47

@mazsi6000: Ugyan nem tudom milyen minőségű az ecseris dvd, de hologramos matricás, 200 pénz per darabos dvd-nél is előfordult már velem hogy 10-ből 7 szar volt (lakkhibás vagy fóliahibás, töktuggya) - a bizonytalan forrásból (haha) származóknak meg max 1-2%-a tré. Nem 70. Szóval a matrica az ellen nem véd.

mazsi6000 · https://tudnijo.hu 2009.04.18. 14:43:03

De legalább bízhatunk benne, hogy hero arti a művészek védőszentje, megnézi milyen minőségre teszi rá a matricáját.

zrarbanovich 2009.04.18. 14:43:32

Ez után a post után kurvára remélem, hogy a postoló fizetett jogdíjat a zeneszám után, amit az előző patkányos postban felrakott videóban használt. Ha nem akkor ugye ő is minimum más faszával veri a csalánt.

CyberPunK 2009.04.18. 14:47:35

Ennyi kommunistát egy rakáson. :D

Viszont jó lenne egy dolgot kurva gyorsan megtanulni, mielőtt valaki itt csúnyán megüti a bokáját a sok faszság miatt. A letöltés NEM minden esetben legális.

TÖRVÉNYILEG nem legális torrentezni, ha visszatöltesz (tegye fel a kezét az aki tiltja a seed-elést) és software-re nem vonatkozik a matrica, az minden esetben illegális.

Csak ennyit akartam! :)

Barbrady 2009.04.18. 14:50:02

És mégis honnan a jó büdös francból szedtem volna le a Dark Cityt meg az 1984-et????? Mutass egy boltot ahol megvehetem, máris rohanok.

midnight coder 2009.04.18. 14:54:30

Az írható DVD még belefér a keretbe. Sőt, elárulom: ha normális áron meg lehet venni egy DVD-n egy filmet ami érdekel szívesen megveszem pont mivel az írható DVD nem örök. Persze ehhez olyan film is kell amit egynél többször meg akar nézni az ember... Ami egyébként igaz játékokra is, a játékok amikkel játszom jogtiszták. Sőt, már van olyan is hogy egy adott játék 3 példányban van meg: az első példányt boltban vettem, de volt benne egy bug ami miatt a közepe táján megakadt és nem lehetett vele továbbmenni. És mivel elég lineáris a játékmenet (amúgy SpellForce 2 a kedves) így nem tudtam továbbmenni vele. A gyártó ugyan adott ki patchet, de ez csak a gold változatra létezik és még csak véletlenül sem volt hajlandó felmenni az eredetire. Aztán egy újság DVD mellékletén szintén megjelent, gondoltam na akkor megveszem, erre már csak a gold verziót tették... De nem. Aztán el is felejtettem a történetet, aztán megvettem egy csomagot (nem emiatt, de ez a játék is benne volt). Na, ez végre a gold. De sok felesleges idő kell ahhoz hogy valaha ismét nekikezdjek a gaménak. Most ki is a tolvaj ?

Tímár Mihály 2009.04.18. 14:57:56

1. A nagy hanglemezkiadók pontosan olyanok, mint a lóvasút volt annak idején. Tönkrement, amint megjelent a gőzmozdony. A lovakat levágták és kolbászt csináltak belőlük. A gőzmozdony is eltűnt, amint elterjedt a villamosítás. Ha ezt el akarják kerülni, haladjanak a korral, használák ki a lehetőségeket. Ha nem, akkor dögöljenek meg.

A torrent hatalmas lehetőség arra, hogy olcsón terjesszenek bármit (sokkal olcsóbb, mint 100 letöltőszerver), oldják meg, hogy kapjanak belőle jogdíjat. Megtehetnék, hogy ők adják az első seedet és a torrenteket adják pénzért, elfogadható áron. Pl. a Itunes-t a több száz szerver és hatalmas sávszélesség helyett 3 PC elvinné.

2. Az emberek igenis hajlandóak fizetni azért, ami fontos nekik. Annyit, amennyit az nekik megér. Ha interneten terjesztik a zenét és nem CD-n, az nagyságrendekkel olcsóbb, mint a reklámozás, terjesztőhálózat, stb. Oldják meg! A zeneműboltok tönkre fognak menni, de majd árulnak valami mást, könyvet vagy zöldséget. Sok értelmük sajnos már ma sincs, mert 3 évnél régebbi CD-t egyszerűen nem lehet boltban megvenni.

3. Stúdiókra továbbra is szükség lesz, mert otthon nem lehet egy CD-t jó minőségben felvenni és keverni. Viszont nem kell mindenkinek a legjobb minőségben felvenni elsőre, kompromisszumokkal meg otthon is lehet felvenni. Hangmérnökre is szükség lesz. Ezek mind drága dolgok, ezt nyilvánvalóan meg kell fizetni. Az előadóktól se sajnálom a pénzt, de a kiadóktól igen. A kiadók számára nyilván rizikós, hogy kiadnak 100 CD-t és ezekből 10 jön be. Oldják meg, hogy minden zenekar árulhassa a saját házi felvételét, és amelyik bejön, azt adják ki stúdiófelvételként. Ne nekem kelljen megfizetni a tömegesen kiadott, senkinek sem kellő szar zenét játszó zenekarok CD-inek fevételi költségeit.

4. A kiadókat ért kár számítása annyira röhejes, hogy azt nehéz elmondani. Amikor a mérnökhallgató az egyetemen lopott szoffvert használ, az nekik hol kár??? Soha nem tudná megvenni 10^6 forintokért a CAD meg egyéb szofvereket, tehát soha nem tanulná meg őket használni. Viszont majd a munkahelyén megveszi, mert azt ismeri! Ugyanígy, az az egyetemista, akinek van pl. ezer CD-nyi zenéje a gépén, az biztos kifizetett volna érte 5 milliót, amikor az összes vagyona a számítógépe meg a ruhája. Hahaha...

5. Mi van azokkal a zenékkel és filmekkel, amiket konkrétan lehetetlen megvenni, mert elérhető távolságban nem lehet kapni boltban, interneten meg szintén nem? Boltban már 3 évnél régebbi CD-ket sem lehet megvenni, de 20 évnél régebbieket már interneten is elég nehéz. Ha egy ilyet letöltök (vagy a saját gyújteményemből feltöltöm és megosztom), azzal senkinek semmi kárt nem okozok.

6. Érdekes módon nagyon sok olyen üzleti modell van, ahol ingyen adják a terméket (vagy a demót) és mégis remekül megél a cég. A DOOM demoját annak idején ingyen lehetett megkapni, mégis remekül megélt belőle a cég. A Skype programja ingyenes, mégis remekül megél a cég. Én is fizettek a vezetékes telefonokra kimenő hívásokért boldogan, mert még így is a legjobb ár-érték aránya van.

7. Szívesen fizetek a zenéért. Nem egy plasztikdarabért. Ha fizettem a zenéért, akkor elvárom, hogy normális minőségben (veszteségmentes tömörítés, CD minőség) kapjam meg, továbbá azon a lejátszón hallgassam meg, amelyiken szeretném, annyiszor, ahányszor szeretném. Esetleg kölcsön is adhassam a haveroknak. Ja, és ha újratelepítem a gépemet, akkor is le tudja játszani a zenéket.

Meszaros 2009.04.18. 15:08:30

Igen, kb 5000 érv szól a torrentezés mellett, DE legalább ennyi érv lenne amellett is, hogy pofánverjem a szomszédomat aki egy kapitális fasz, de mégsem teszem. Miért? Mert még rendelkezem annyi erkölcsi itélőképességgel, hogy felfogjam: nem nyírhatok ki akárkit csak mert nekem nem tetszik. Aki torrentezik az LOP még akkor is ha sok-sok igazság van a miértek között.

Netuddki. 2009.04.18. 15:12:56

@phorvath: Igen!

Embörök! Nem tudom észrevettétek-e, hogy részesei lehetünk egy korszakváltásnak a "szórakoztató iparban"?

Mint amikor a manufaktúrákat felváltotta a tömegtermelés.
Az előállítási és terjesztési költségek gyakorlatilag elhanyagolhatóak (számítógép, torrent). Gyakorlatilag bárki kiadhat bármit (youtube). Gyakorlatilag a tartalom elértéktelenedett (valóságshow). Ebben a kupacban sajnos elveszik az érték.
Szerintem most annak kellene következnie, hogy az emberek felismerjék mennyire is drága a saját idejük.
Na megyek is visszamondani a megrendelt TV-t. ;)

Netuddki. 2009.04.18. 15:15:04

@Meszaros: Aki meg azt mondja, hogy aki torrentezik az lop, az meg egy, egy ,egy, egy muzsikus!

Linafin 2009.04.18. 15:15:27

Bocsi, de az egy dolog hogy mit mondott ki a svéd bíróság, meg mire használják az emberek a torrent oldalakat.
DE, a torrent nem arra készült, és az elején nem is arra használták hogy illegális tartalmakat osszanak meg egymással az emberek, hanem azért hogy nyílt forráskódú programokat oszthassanak meg.
Ha megnézed bármelyik "nagyobb" magyar tracker oldalt, találhatsz rengeteg linux-os, ha tetszik unix-os programot, aminek a megosztására a torrentezés ki lett találva.
Az hogy ez a teljes forgalomhoz viszonyítva ma mekkora forgalmat bonyolít le más kérdés, de nem illegális letöltésekre lett kitalálva a torrentezés!!

neurotikk! (törölt) 2009.04.18. 15:16:59

Nem olvasom vegig a commenteket es en sem megyek bele commenthaboruba.
Szuklatokoru vagy. Akarcsak a regi idokhoz szokott pofatlanul sokat kereso kiadok akik a perek mogott allnak. (bocs, hogy provokacioval kezdem, ezutan mar nem varok el jozan reagalast, akarcsak te se varhatsz el a provokativ velemennyilvanitasod utan)
Ezek a kiadok nem azokat a muveszeket tamogatjak es kepviselik - termeszetesen tisztelet a kivetelnek - akik keszitenek egy jo szorakoztatoipari termeket mert van mondanivalojuk/atadnivalojuk a kozossegnek.
Hanem az eltorzult gyaripart. A 'szorakoztatoipart'. Nagyon jo szo. Tomegtermeles a kobon. Termeljunk akkor is ha szar, ugyis megveszik ha jol talaljuk, befolyasolassal jol el lehet adni barmit.
Kiket kepvisel ez az Ipar? Olyanokat mint az MTV-n magamutogato pazarlo es kepmutato gazadasagi eloskodo 'sztarok'-at. Akik vaganyul szarnak a mindennapok nehezsegere amit a nagy tomeg irigyel. Es ebben van a varazs, nem a szerzoi ertekben!! Koltenek az image-ra. Nem a minosegre, nem a mondanivalora, a latszatra. Megint mondom, tisztelet a kivetelnek, de sokszor a kivetel is beall a sorba idovel es atmegy futoszalag gyarba. Keves a kivetel, nagyon keves, tul sok a gagyi amit soker adnak tovabb es sokat huznak le rola a kore sereglett haszonlesok.
Azoknak a farvizen, akik tenyleg ujat es ertekeset adnak az emberisegnek sok eloskodo ipart epitett ki.
Amit torvenyekkel korulbastyaztak.
Megint mondom, azoknak a farvizen - akik mar kevesebben vannak - akik tenyleg eredeti dolgot adnak nekunk. Tenyleg szerzok. Utanzassal es torvenyekkel epitettek ki ipart. A penz eszkozevel. Ez van.
Az ipar fenntartasanak komoly koltsegei vannak. Kulonosen ha kapzsiak akiknel a koltseg jelentkezik. Es ranezve a 'sztarok' eletstilusara, a reklamokra, a futtatokra (manager), a folosleges luxustermekekre amik csak oket szolgaljak, plane az MTV-s penzszoro es magamutogato hulyesegekre, akkor nehez nem azt gondolni hogy kapzsiak (regi idok torveny nelkuli muveszei utolag voltak fizetve nem elore!!). Ahhoz kepest mit termelnek ez sok.
Vannak akik beallnak a sorba es elhisznek ilyen dolgokat es beveszik ezeket amiket a penz erejevel keresztulvittek.
Ugy ertem beveszik a koltsegeket amiket te sorolsz itt pl. Ezek mesterseges szamok. Eltartjak a sok csatolt eloskodot, peldaul az ugyvedeket. Meg marketingeseket, akik nem adnak semmit hozza az elethez, csak eloskodnek.
Es vannak olyanok akik polgari engedetlensegi mozgalmat inditanak. Ketsegbe vonjak azt a modot ahogy ezek a dolgok mennek. Mert megadatik nekik az eszkoz ami eddig nem volt. Az internet.
Eddig aki talalt valami erdekeset kenytelen volt megfizetni az adot elore amit a a szerzoi jogok tulajdonosainak lobbija kieszkozolt.
Most meg lehet kerulni, a lobbi panikol es erolkodik. Milyen kenyelmes volt elore fizettetni.
Mikozben nem kell.
Ha olvasol latod, ugy mint nekem, sokan masoknak vannak tularazott megvasarolt termekei. Elore megvettuk mert ez volt a bevalt mod. Sok megvasarol dolgaim illuzionak bizonyultak. Nem volt lehetosegem csak megvenni a dolgot ha csak meg akartam hallgatni/nezni/kiprobalni igazan, nem csak reklamokon keresztul, es kiderult, a marketingeseket tamogattam es nem volt semmi dolog mogotte amit a szerzoi jog szerzo resze lefedne.
Elsosorban a filecserelo dolgok azert alakultak ki hogy megosszuk a kozos tartalmat.
Ami ravilagitott arra is, csak ugy mint a Ford Fairlane kalandjai, hogy mennyire szar ez a muveszipar es mennyire kihasznalta es tulterhelte a vegfelhasznalot (gagyit ad el es belepisal a magat reklamozo esemenyen talalt puncsostalba).

A Pirate Bay es hasonloak lopasnak neznek ki, es sokan arra hasznaljak, de egyben lehetove tettek a lobbin keresztul intezmenyesitett es legalizalt lopas intezmenyenek leleplezesehez is.
Aki erkolcstelen az Pirate bay nelkul vagy vele is az lesz.
Aki erkolcsos az a Pirate Bayt eszkoznek tekinti ami kikeruli az erkolcstelen eloskodoket.

Szoval kizarolag lopasnak tekinteni a Pirate Bayt szuklatokoru.
Joreszt polgari engedetlenseg is ez.

Ilyen polgari engedetlenseg hianyzik itthon az Artisjus torvenyesitett lopasahoz (erkolcsileg lopas, mivel torveny, ezert jogilag sajnos nem az). Akik olyan szerzoi jogra hivatkozva lopnak ami nem is letezik!

Barbrady 2009.04.18. 15:19:38

Mészáros, kit károsítottam meg a letorrentezett 1984 filmmel?

SteveJobs · http://16bit.blog.hu 2009.04.18. 15:22:30

Hülyeség az egész. Az a baj, hogy csak akkor tudod meg, hogy mit kapsz ha már kifizetted érte a pénzt.. legyen ez egy játék vagy egy film. Ezt faszán mindenféle hatásvadász képekkel/reklámokkal/előzetesekkel ki is használták és használják..
Nem az a gáz h fizetni kell, hanem az a gáz h sokat kell fizetni olyanért amiről nem garantálja senki sem neked h azzal meg is leszel elégedve..

Vagy a játékoknál olyan demókkal ahol tényleg képet kaphatsz a játék vizuális-audió hatásairól, de magáról a játékról nem, ami mondjuk egy 15ezer forintos gémnél azért elég nagy átbaszás tud lenni.

@Meszaros: ne legyél buta. aki torrentezik nem lop. sőt, elmondom neked, magyarországon még csak nincs is ilyen h aki letölt az lopna.. (gyk. mármint a letöltés nem lopás)

Meszaros 2009.04.18. 15:37:13

@Barbrady:
Leginkább a jogtulajdonosokat.

Meszaros 2009.04.18. 16:18:53

@bigC:
értelem szerűen amit ingyenes letöltésre szánt az alkotó, nem lopás.

neurotikk! (törölt) 2009.04.18. 16:23:54

... mellesleg.
Ennel demokratikusabb dolgot, minden negativ es pozitiv tulajdonsagaval, mint az informacio megosztasa nehez elkepzelni.
Meg lehet probalkozni korlatozni, ami sikerulhet is, mint a megszabalyozasa a patakoknak, de ha valaki egy folyot akar szabalyozni jobb ha alkalmazkodik a folyohoz.
Aki elore meg akarja szabni mit ker a termekeert az lehet nem lesz sikeres hosszu tavon.
Rovid tavon meg jol elkuzdunk.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.04.18. 17:08:40

@Meszaros: "Aki torrentezik az LOP még akkor is ha sok-sok igazság van a miértek között. "

Akit meg zavar, hogy torrentezek, azt LESZAROM még akkor is, ha van igazság abban amit mond :)

Meszaros 2009.04.18. 17:21:53

@Gery Greyhound >:
Akkor pedig ne csodálkozz majd, ha valaki arcon rúg az utcán mert a nikotinos nyálad elhelyezed az utca kövén. Pont azt csinálja amit te, leszarja hogy mi helyes és mi nem. Különbséget tesz "jó" bűn és "rossz" bűn között.

Demo · http://nepkoztarsasagot.blog.hu 2009.04.18. 17:42:23

@Meszaros: A törvény akkor működik, ha követi a kort. A kalózok mindig akkor jelentek meg, amikor a törvény lemaradásban volt - ezért hívták őket kalózoknak. Ez is egy ilyen helyzet. Ajánlom a Szabad Kultúra című könyvet feldolgozásra: www.szabadkultura.hu/

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.04.18. 17:57:28

Minden torrentellenes ASVA-fedőcég blogra ezt szoktam linkelni:
www.slashfilm.com/2009/01/23/free-monty-python-videos-on-youtube-lead-to-23000-dvd-sale-increase/

Aki a jövőben nem ingyen adja a cuccait, az meg le a klotyón. Vagyis az összes, a 80-as évekbeli üzletmenethez szokott mogul, akiknek még az a véleményük, hogy a médiában azzal lehet pénzt keresni, amit az IFA platójára feldobálunkm azán teszkószatyorban a népek hazaviszik.

www.wired.com/techbiz/it/magazine/16-03/ff_free

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.04.18. 18:07:07

@Meszaros: Rendben, nem fogok csodálkozni. Bár aki szerint egy ember arcon rugdosása és egy film letöltése egyforma súlyú bűn, annak elmegyógyintézetben lenne a helye, mert egy közveszélyes barom.

realpolesz 2009.04.18. 18:15:45

@Tepi: Eddig azt se tudtam hogy létezel. Most hogy itt olvasgattam letöltöttem az Aura albumodat. Nem rossz, nem rossz. Egyébként tudni kellett volna hogy te ki vagy?

vita-min 2009.04.18. 21:23:27

@realpolesz: VIGYÁZAT!!! Rájöttem! Ezt a blogot Tepi szervezte, hogy olcsó reklámot szerezzen magának. Nemsokára ezrek fizetik a számait PayPalon!!!... :-)))))

Tepi · http://tangram.hu 2009.04.19. 02:19:20

@realpolesz: Nem kellett volna tudni, de köszi az Aura letöltést :) (Most a jog szerint be kéne utánad fizetnem 29x5 forintot? :))) )
@vita-min: Az első mondatod hamis, a másodikkal egyet tudok érteni :D

66th Zealot platoon 2009.04.19. 04:27:30

ez a poszt sajna 1 nagy baromsag, tobben leirtak feljebb hogy miert.
Van viszont egy masik oldala is a dolognak:
tehet en megveszek egy friss A kategorias jatekot mondjuk 12 000 Ft ert, de viszont ezek altalaba tele vannak hibakkal es tobb mint egy ev mulva is javito patch eket kell letoltenem. Vagyis a gyarto ceg egy hibas darabot ad el nekem elsoosztalyu arban es semmifele garancia nincs ra ebben az esetben. Koszi nem, inkabb letoltom azutan letorlom ha nem tetszik.

vita-min 2009.04.19. 10:10:06

@Tepi: Kedves Tep, a szmájli az egészre vonatkozott, hogy kicsit oldódjon már a hangulat!

realpolesz 2009.04.19. 10:22:18

@Tepi: Az összes albumodat letöltöttem már :-) Az Aura nagyon jó, van még egy-kettő ami tetszik, de némelyik ambient annyira elvont hogy jajj nekem, persze izlések és pofonok. Mindenesetre az Aura nagyon jó :-)

Zolesz007 · http://magyarmandarin.blog.hu/ 2009.04.19. 11:49:39

Mondjuk az megnézem ahogy Kifizeted a Photoshop árát!


Adobe Photoshop CS4 Full DVD - Magyar

182 039 Ft + 36 408 ÁFA

Kopi3.14 2009.04.19. 21:03:03

@Meszaros: már hogy károsítaná meg a jogtulajdonosokat, ha azok nem adnak lehetőséget arra, hogy az ember az ő díjukat is kifizetve szerezze meg a terméket? kezdják el áruilni, akkor majd kifizetjük.

váj mí 2009.04.20. 00:04:27

Hát ez fasza kis demagóg hülyeség volt, posztnak álcázva. :P

Mondd, Boholy, úgy egyébként bloggírásból élsz? Igen? Akkor majd megkapod a fizetési csekked.
Nem? Csak a hülye demagógia ömlött belőled, amikor olyat írtál, hogy " .... de még egy ilyen kis blogposzt begépelése is pénzbe kerül. "
De tudod mit? Ne tedd, hagyj fel a posztolással, ha annyira megerőltető számodra. Ki kényszerít, hogy blogolj?
De mondok mást.
Tedd fizetőssé a blogodat, vásárolj magadnak tárhelyet, üzemelj be egy szervert, fizesd ki az indexnek az elmaradt reklámköltségeit, és várj csak türelmesen, amíg valaki rád rúgja az ajtót (virtuálisan), és fizet a hatalmas "szellemi" javadért.
Uramatyám....!

váj mí 2009.04.20. 00:16:20

@Meszaros:
Remélem, soha életedben nem adtál kölcsön általad legálisan megvásárolt könyvet, CD-t, DVD-t, vagy urambocsá' valamilyen szoftvert senkinek. Mert ha megtetted, akkor bezony te is megkárosítottad a kiadót, ugyanis az, akinek kölcsön adtad a cuccokat, biztos nem fogja már megvenni őket, hiszen olvasta, látta, hallotta. Szóval, tolvaj vagy :P
süti beállítások módosítása