Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
okt 31 2008

control - nyomasztó film a szomszéd lányról

Írtam már a Control-ról, lelkendeztem jó nagyokat, hogy bemutatják a magyar mozik (ha valaki nem olvasta volna, ez nem a metrós sztori, hanem a Joy Division zenekar pályafutását bemutató film). A kínkeservvel összehozott posztom senkit sem érdekelt, összesen egy komment érkezett rá. Morogtam is, hogyezekamaifiatalok, de miután végignéztem - nem kevés papírpénzért -, azt kell mondanom, hogy nektek volt igazatok.
    A film borzalmas. Fertelem, horror, döghalál.
    Tanult filmrendező barátom szerint csak akkor szabad lefikázni egy művet, ha a hivatásos, avagy önjelölt kritikus érthetően el tudja mondani, hogy mi nem jó, miért nem jó. Mindez még kevés a magas lóhoz, mert aki okosan odamondogat, az vezesse le azt is, hogy ő mit csinált volna másképpen. No, én most megpróbálom ebben a szellemben.
    A történet a nyolcvanas évek elején játszódik, és valamiért azt gondolták az alkotók, hogy a képi világ akkor lesz hiteles, ha fekete-fehérben forgatnak. Már ez nagy hiba, mert éppen ekkor durrant nagyot az underground vonal. Sötét volt a klubbokban, de ugyanakkor színes kavalkád töltötte meg a pincéket. Ez az évtized számomra olyan, mint egy végenincs karnevál, ezért nem szeretném olyan körülmények között viszontlátni, mintha egy egy világháborús, vagy ősszovjet propagandafilmet néznék. De tényleg. Minden szürke, külvárosi, elhasznált, lehangoló, és halálosan nyomasztó. Ülj le fiam, egyes.
    Rendben, van egyfajta varázsa a fekete-fehérnek, de legalább a koncerteket és a zenekar stúdiófelvételeit forgathatták volna színesben, és már nem az lett a legkomolyabb effekt a mozivásznon, hogy pattogatott kukoricát dobálok vetítőgép elé.
    A forgatókönyvíró meg oltottmeszet tolhatott véletlenül kokain helyett, ugyanis a főhős - kapaszkodjatok meg - nem a Joy Division zenekar, nem Ian Curtis, hanem a felesége, Deborah. Ő a tipikus szomszéd lány, aki beleszeretett a helyi menő fiúba, elvetette magát, szült neki egy gyereket, az meg galád módon csalta egy hosszú lábú démonnal. Ja, hát valamiféle zenekarban is énekelgetett a férje, néha esik szó arról is. Komolyan, nem hittem el, hogy a várva várt Joy Division film közel felében pelenkákat, cumisüvegeket, és egy lepukkant, ám szorgosan sikamikált konyhát nézek. Tudom, nagy katasztrófa a napi rutin, és a csábos idegen között örlődni. Azt is tudom, hogy Ian Curis (egyéb problémái mellett) ezt a dilemmát oldotta fel az öngyilkosságával, de ebben a bugyuta, egysíkú megközelítésben egyáltalán nem jön le, hogy ezek az emberek letettek valamit az asztalra, ami egyszeri és megismételhetetlen. Engem speciel ez érdekelt volna, és nem az, hogy ki kivel kavart, és mennyit hazudott otthon. Arra ott van a barátok közt. Szerintem.
    A végén a nagyjelenetet elviselhetetlenül hosszúra nyújtották. Nincs ilyenkor tesztvetítés a végleges vágás előtt? Nem szólt senki, hogy kicsit uncsi húsz percen keresztül nézni azt, ahogy valaki járkál a lakásban, és azon vergődik, hogy felkösse-e magát? Megmondom a frankót, én fellélegeztem, amikor végre kirúgta maga alól a sámlit.
    Komolyba' nem akartam aznap inni, de kénytelen voltam a film után magamhoz venni egy emberes adag vodkát, hogy kiöblítsem azt a rothadó ízt a számból. Hazafelé viszont betévedtem egy alteros zenekear próbatermébe. Elvettem a zembertől a gitárt, és simán lenyomtuk a Dead Souls-t. Erről ennyit:


A bejegyzés trackback címe:

https://tundergyar.blog.hu/api/trackback/id/tr38742015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

antigocsi · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=50815 2008.11.13. 09:18:08

Ezt a filmet konkrétan (de amúgy kevésbé konkrétan sem) láttam, viszont az általad leírtak alapján emlékeztet a 90es évek kb közepén készült Doors filmre. Akkoriban hosszú hajú gimis legénykeként odavoltam a Doorsért és Jim Morrisson volt számomra az isten, de a film nem igazán jött be, mivel túlhangsúlyozta az énekes szétetsős, drogos oldalát, míg a művészi vonulat elsikkadt.
Amúgy klassz a stílusod, olvasmányos. Mondanám, hogy "nem lehet letenn"i, de azért annyira ortopéd eset nem vagyok, hogy monitorral a kezemben olvassak.

Lotterfeld Boholy · http://www.boholy.blog.hu 2008.11.13. 20:37:32

érdekes, én a doors-ért nem vagyok oda, viszont a film tetszett. ilyen ez:)

Hatványpatkány 2008.11.16. 23:18:26

Csak röptében pár megjegyzés a szerfelett ... hmm.. avatatlan kritikádhoz:

1) A filmet az az Anton Corbijn rendezte, aki kb. 20 éve készít, CSAK fekete-fehér fotókat pl. a Depeche Mode-ról és a U2-ról. Ergo ez nem a filmből következik, hanem a rendezőből. Tehát ebből l (is) következőleg nagyon naiv dolog lenne a Joy Divison gothic-posztpunk világáról valami színorgiát elvárni, mint amit pl. Oliver Stone festett a Doors kapcsán. Nem is hinném el, akkor se, ha tudom, hogy Curtis is nyilván színesben akasztotta fel magát.

2) "Minden külvárosi, elhasznált"- mondod. Javaslok egy kisbuszos kirándulást Manchasterbe neked, még most is. Téglarakásos ótvar munkásnegyed volt a külvárosa mindig is, ma is az, és főleg az volt 30 éve. Hát mi lett volna Curtisék idejében ott: delfinárium, aquapark, meg kék tenger in the middle of England?

3) Curtisnek volt/van egy lánya, tehát pelenkázott. Az "Isolationn" vagy a "Colony" megírása ezt kizárja szerinted? Ő is ember volt, bakker. A film kb. éppen erről akarna szólni, jó reggelt.

4) A főhős pedig azért Ian Curtis, mert ő volt az együttes esszenciája. És mert az ő halála után lett a többiekből New Order. És azért is. amiért te sem tudsz a JD-ből megnevezni fejből még egy zenészt a bandából rajta kívül.
Az INXS Michael Hutchence. A T-Rex pedig Bolan. A Thin Lizzy pedig Lynott. Ez van.

A stílusod pedig lehet, hogy olvasmányos -- de a mondandód éppannyira dezinformatív és sekélyes.

Ideje lenne egalizálnod,hm?


5)

Lotterfeld Boholy · http://www.boholy.blog.hu 2008.11.17. 17:53:08

szevasz halványpatkány,

azt vedd légyszi figyelembe, hogy ez itt nem a filmakadémia, hanem egy erősen szubjektív blog. amint látod, nem kritikára meg észosztásra van kihegyezve az egész, csak nagyon vártam ezt a filmet, és nagyon nagyot csalódtam benne. ennyi.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.17. 22:17:03

Most akkor Debbie, vagy Ian a főhős, wazz?

Confused.
süti beállítások módosítása